فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: زیرساخت های عمران شهری در معابر عمومی و خیابان های ایلام جوابگوی حجم زیاد این تعداد خودرو نیست.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 06 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال سلمانی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: فقدان پارکینگ، مطب های پزشکی و وجود مشاغل مزاحم در ایجاد ترافیک بویژه در هسته مرکزی شهر دخیل هستند و مشاغل مزاحم باید به خارج از شهر انتقال و زیرساخت های عمران شهری در حوزه ترافیک باید با همکاری شهرداری افزایش و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه ترافیک یکی از معضلات بزرگ شهر ایلام محسوب می شود، افزود: برای بهبود وضعیت ترافیک و ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی، ایلام به عنوان دومین استان کشور طرح بانوان همیار ترافیک را با مشارکت ۴۰۰ بانوی عضو دستکاه های مختلف اجرایی برگزار کرد تا با استفاده از ظرفیت آنان در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیک بهره گیری شود.

فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: پلیس در مبحث ترافیک، برای اعمال قانون خودروهای متخلف در گام اول اقدام به تذکر، راهنمایی و اخطار می کند و در صورت تکرار این تخلفات برای مالک خودرو اعمال قانون انجام می گیرد ؛ چراکه فرهنگ سازی ترافیکی برای پلیس از اهمیت زیادی برخوردار است.

سلمانی بیان کرد: تامین و ارتقای امنیت اجتماعی  ایجاد آرامش و امنیت عمومی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم در اولویت وظایف پلیس استان قرار دارد و در این راستا اماکن عمومی محل استفاده مردم از جمله پارک ها، تفرجگاه ها و بام ایلام مورد پایش و نظارت مستمر پلیس قرار دارند و با خودروهای شوتی و پلاک مخدوش برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری هایی نظیر سرقت، استعمال مواد مخدر و مزاحمت در این اماکن توسط پلیس رصد و احصا شده است، ادامه داد: پلیس در قالب اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هنجارشکنان در چارچوب قانون برخورد جدی می کند و اجرای طرح امنیت محله محور با هدف ارتباط با ارگان ها، هیات امنای مساجد و پایگاه های مقاومت محلات در دستور کار است.

فرمانده انتظامی ایلام اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های پلیس موضوع مقابله با اراذل و اوباش، معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان و تکریم ارباب رجوع است و سامانه ۱۹۷ برای دریافت گزارش های مردمی و پیگیری توسط پلیس آماده است.

سردار سلمانی در مورد برخورد با معتادان متجاهر هم تاکید کرد: در صورت ایجاد کمپ ماده ۱۶ در استان، میزان استعمال و توزیع مواد مخدر و همچنین میزان سرقت ها توسط معتادان نیز کاهش می یابد ؛ ایلام ظرفیت پایلوت شدن در این زمینه را دارد ؛و جمع آوری معتادان متجاهر در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه ۱۱۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد سرقت ها در استان ایلام خرد است، افزود: میزان کشفیات سرقت در چهار ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه ارتقای امنیت جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه همکار و همراه پلیس باشند و برای تزریق امید به جامعه عملکرد همه دستگاه ها از جمله پلیس را منعکس کنند./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار