استاندار کرمانشاه خبر داد؛
استاندار کرمانشاه گفت: از ورودی‌های استان کرمانشاه تا خروجی‌‌های آن در ایام اربعین، بیش از ١٠٠ دستگاه آمبولانس با نیروی آموزش دیده از مراکز درمانی داخل استان کرمانشاه و از مجموعه‌های دعوت شده از استان‌های معین مشغول به فعالیت خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 05 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه روز گذشته در گفتگوی تلویزیونی، اظهار کرد: در استان کرمانشاه باید مقدماتی را فراهم کنیم که پذیرای انواع مهمانان استانی در حوزه گردشگری‌های اقلیم و طبیعت و در حوزه تاریخی، ورزشی و دفاع مقدس که نقطه اوج آن میزبانی زوار سیدالشهدا(ع) در اربعین است، باشیم. 
 
وی افزود: در این راستا یکی از اولین ضرورت‌ها توجه به آسیب شناسی‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای قبلی است که این موضوع از چند ماه گذشته در داخل استان کرمانشاه و در جلساتی که در تهران برگزار شد، سرعت گرفت.                   
                                                                                 
بهسازی ٢۴٠ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی و ترمیم هشت نقطه حادثه خیز در کرمانشاه 
 
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه را از کنگاور، سنقر، هرسین، کامیاران تا خروجی استان کرمانشاه در خسروی، سومار و مناطق غرب استان بهسازی کرده‌ایم. 
 
وی گفت: هشت نقطه حادثه‌خیز که در حال ترمیم است تا پایان مرداد ماه مرتفع می‌شود و این یعنی ایمنی بیشتر را هم برای مردم کرمانشاه و مسافران در پی خواهد داشت.
 
صحرایی عنوان کرد: در چند ماه اخیر به واسطه زحمات دولت و وزیر کشور و پیگیری‌های استانی، قول قطعی عبور ۲۴ ساعته تردد زوار را از مرز خسروی دریافت کردیم که این امر ازدحام‌های زائد ناشی از توقف را خواهد گرفت.
 
وی با توجه به یکی بودن مسیر عبور زوار با مسیر عبور کامیون‌ها و خطر آفرین بودن آن افزود: در ورودی پایانه خسروی یک جاده بسیار خوب با عرض ۲۵ متر و یک جاده ترانزیتی چهار خطه به موازات مسیر زائران فراهم شده که بیش از سه کیلومتر است. 
 
استاندار کرمانشاه ادامه داد: کامیون‌ها در یک جاده موازی تا نقطه صفر مرزی حرکت خواهند کرد که موجب ارتقا امنیت زوار می‌شود و کمک می‌کند صادرات در مواقع ازدحام تردد هم ادامه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اهمیت فعال بودن مرزهای استان کرمانشاه تاکید کرد: در آستانه عید قربان مرز شوشمی بازگشایی شد و این مرز تا رسیدن به تراز مطلوب فاصله دارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: وضعیت مرز سومار برازنده مردم کرمانشاه نیست و در آستانه اربعین برای تسهیل صادرات کالا در صورت لزوم، مقداری از بار مرز خسروی را به مرز سومار و پرویزخان منتقل می‌کنیم. 
 
صحرایی بیان کرد: موضوع مهمی که امسال ارتقا آن ضرورت دارد تا بتوانیم از ورودی قصرشیرین و خسروی خدمت بهتری را ارائه دهیم، حمل و نقل است که تقویت آن در سال جاری از ورودی مرز خسروی تا نقطه صفر مرزی به نحو مطلوبی صورت خواهد گرفت. 
 
وی عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا در این ایام، خدمات بهداشتی-درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از ورودی‌های استان کرمانشاه تا خروجی‌‌های آن از ۲۵ مرداد ماه تا اربعین، بیش از ١٠٠ دستگاه آمبولانس با نیروی آموزش دیده از مراکز درمانی داخل استان کرمانشاه و از مجموعه‌هایی که به صورت معین از استان‌های دیگر دعوت کردیم، مشغول به فعالیت خواهند بود.
 
استاندار کرمانشاه افزود: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ فروند هلی‌کوپتر آمبولانس در نزدیکی مرز خسروی مستقر می‌شوند و هفت درمانگاه در محدوده قصرشیرین و خسروی استقرار خواهند یافت. 
 
وی گفت: بخشی از این امکانات را مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر عهده می‌گیرد و ۲ بیمارستان را هم ارتش و سپاه پاسداران بر پا خواهند کرد.
 
 
فعالیت اورژانس ٣٢ تختخوابی بیمارستان اسلام آباد غرب از اربعین امسال
 
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور خیرین و مشتاقان حضرت سید الشهدا (ع) گروه‌های مردمی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی به صورت خودجوش خدمت رسانی را بر عهده گرفته‌ و گروه‌های دیگر هم در استان کرمانشاه خدمت رسانی را دنبال می‌کنند که تراکم آن‌ها در مرزهای خروجی بیشتر خواهد بود.
 
این مسئول بیان کرد: تعدادی موکب‌ بزرگ پشتیبانی هم داریم که موکب و پارکینگ ارتش از آن جمله است و در ورودی خسروی در حال آماده سازی هستند. 
 
مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: موکب سپاه پاسداران که پارکینگی به ظرفیت سه هزار خودرو دارد و از دیگر نهادهای خدمات‌رسان و پشتیبان می‌توان بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت دفاع را برشمرد.
 
صحرایی در ادامه گفت: در خصوص تأمین آب بنیاد مستضعفان به وسیله شرکت زمزم ۱۰ هزار بطری آب و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک و نیم میلیون بطری فراهم می‌کنند. 
 
وی تشریح کرد: سه کارخانه یخ را در آن منطقه و تعدادی کارخانه‌ یخ ساز کوچک به ظرفیت پنج تن در مرزهای ورودی خواهیم داشت.
 
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: از انتهای هفته آینده در خاک عراق ۹۲ گیت و در خاک ایران با توجه به سرعت بالاتری که به لحاظ خدمت رسانی و کار فنی وجود دارد، ۸۰ گیت فعال را خواهیم داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار