نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی گفت: دست‌هایی در کار است تا مانع عملیاتی شدن دستور و فرمان آیت‌الله رئیسی برای آذربایجان‌ شرقی شوند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 04 August 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مزایای اصلاح ساختار شرکت ملی مس ایران بر مبنای تمرکززدایی( تشکیل شرکت مس آذربایجان) اظهار کرد: برخورداری کشور از منابع غنی معدنی به عنوان یک مزیت غیرقابل انکار این بخش را به طور بالقوه به یکی از بخش‌های پیشران اقتصاد ایران تبدیل کرده است تا جایی که می‌توان گفت این بخش با توجه به ظرفیت بالای خود می‌تواند هم‌تراز چاه‌های نفت و گاز کشور به عنوان موتور محرکه و رشد و توسعه اقتصادی در کشور نقش داشته باشد.

وی افزود: آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم در سفر اول به آذربایجان‌شرقی در بازدید از مس سونگون و در جمع کارگران این واحد و در پاسخ مطالبات کارگران دستور و فرمان بر تمرکززدایی معدن و مس سونگون را صادر کردند تا در خود استان مدیریت و اداره شود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ما نظرمان برای تمرکززدایی نه تنها این استان بلکه در هر استانی اگر همچنین معدنی دارد باید در همان استان مسائل آن مدیریت شود و این اصل تمرکزدایی در دولت است.

امام جمعه تبریز مالیات و ارزش افزوده و عواید ناشی از سپرده‌گذاری کلان در بانک‌های استان برای اخذ وام که موجب افزایش فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، انتقال فعالیت‌های بازرگانی همچنین خرید مواد اولیه مورد نیاز به شرکت‌های منطقه‌ای و تاثیر مستقیم آن بر احیای صنایع مرتبط آن در استان‌ها انجام می‌گیرد، عواید ناشی از انجام مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت ملی مس  که به دلیل استقرار شرکت منطقه‌ای( اعم از ساخت بیمارستان، مدرسه، راه و مدرسه و ...) باید در همان استان مورد استقاده قرار گیرد و عواید ناشی از گردش مالی حساب‌ها را از جمله عواید و سود‌ تشکیل منطقه‌ای مس اعلام کرد.

وی  از آقای خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی که در زمینه تمرکززدایی و تشکیل شرکت مس منطقه‌ای  تلاش‌های زیادی کرده‌اند تشکر کرد و گفت: در این ارتباط  اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همراهی لازم را کرده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جناب آقای وزیر صمت ضمن انتصاب و انتخاب شما را به عنوان وزیر جدید صمت تبریک عرض می‌کنم اما در خواست می‌کنم شما مواظب باشید دست‌هایی در کار است تا نگذارند تمرکززدایی در مس که دستور و فرمان صریح رئیس جمهور در جمع کارگران معدن سونگون بود، انجام شود.

آل‌هاشم از وزیر صمت خواست برای عملیاتی کردن فرمان ریاست جمهوری ایران عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
پس مسولین ومردم منطقه چکار میکنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :