نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شرایط لازم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 04 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات ضمن ایجاد روحیه امید و انگیزه در لایه‌های مختلف جامعه، توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرده و گام دوم انقلاب را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: انتخابات یک همه‌پرسی ملی و آوردگاهی با عظمت است که مردم با حضور پرشور در سایه آگاهی و شناخت به دشمنان نظام اسلامی ثابت می‌کنند که با تمام وجود پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ملت باید بداند که هیچ کشوری برای ما دل نمی‌سازند و باید برای تعیین سرنوشت کشور و نظام اسلامی در انتخابات حضور پیدا کرده و با انتخاب افراد اصلح در مجلس شورای اسلامی، آینده کشور را تضمین کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، با مقایسه انتخابات در کشورهای غربی و ایران اسلامی افزود: انتخابات در ایران قابل مقایسه با سایر کشورها از نظر ابعاد اجتماعی و سیاسی نیست.

امام جمعه اراک گفت: حضور در انتخابات را بعنوان یک وظیفه باید انجام داد چرا که ما با شرکت کردن در انتخابات ضمن اینکه به تکلیف ملی و شرعی خود عمل می کنیم در انتخاب افراد شایسته هم باید توجه داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: افراد کاردان، نخبه و دلسوز به آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب برای خدمت به مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: نگاه مردم در انتخابات به کسانی باشد که عزت و اقتدار ایران اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند و منافع ملی و صیانت از آرمان‌های انقلاب را به منافع فردی و حزبی ترجیح می‌دهند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: چهار وجه مشارکت ، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی به برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: رشد هشت درصدی نیاز به برنامه و تدبیر دارد مانند جوانی جمعیت که باید برای اجرای آن اقدام شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: انتظار است ۹۰ درصد برنامه هفتم عملیاتی شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: باید دانشگاه‌ها، هدف محور باشند و از مدرک پروری پرهیز شود و دانشگاهها باید در اختیار اهداف و سیاست‌های کشور باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت علمی کشور در توسعه و دانش روز به ویژه در هوش مصنوعی استفاده کرد.

امام جمعه اراک به حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: آزادی در اسلام به معنای آقایی است و توجه به مقام انسانیت است‌ و آزادی به معنای بی بندوباری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار