سرپرست معاونت فنی و عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گفت: دراین چند روز ۲ مورد گرمازدگی خانم ۸۵ ساله و مرد ۴۹ ساله به اورژانس اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 04 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، قاسمی سرپرست معاونت فنی و عملیاتی مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: در این چند روز یک مورد گرمازدگی خانم ۸۵ ساله اعلام شد که درمان وی در منزلثبت ۲ مورد گرمازدگی در اورژانس استان قزوین انجام و نیازی به اعزام به بیمارستان نداشت.

وی افزود: مورد دوم آقای ۴۹ ساله بود که به بیمارستان شفا تاکستان منتقل که وی بعد از درمان مرخص شد.

سرپرست معاونت فنی و عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: گروه‌های سنی نوزدان و کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر دارای سوابق بیماری‌های مزمن قلبی، تنفسی، ریوی، دیابتی، افراد دارای فشار خون، بیماری‌های ویروسی و تب‌دار، بیماری‌های روانی و کسانی که از دارو‌های روان، فشار خون و ضدافسردگی استفاده می‌کنند، در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سردرد، سرگیجه، سبکی سر، ضعف، بی‌حالی، تهوع، گرفتگی عضلانی، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدیدتر حتی به کما رفتن فرد و مرگ از علائم گرمازدگی است که اگر به موقع تشخیص داده شود سریعاً قابل درمان خواهد بود.

قاسمی عنوان کرد: به شهروندان و هموطنان توصیه می‌کنیم که از سفر‌ها و انجام امورات غیرضروری خارج از منزل به ویژه در ساعات ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر خودداری کنند و در منزل بمانند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود که هوای داخل منزل تهویه و گردش مناسب را داشته باشد و مردم از مایعات بیشتر و خنک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار