استاندار گلستان گفت: ساماندهی فضای مجازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه و دوره‌ آموزشی سواد رسانه‌ای برای مدیران در اولویت حوزه رسانه استان گلستان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 02 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی محمد زنگانه عصر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با اشاره به اینکه ما نشست‌های فصلی را با خبرنگاران برای شنیدن خواسته‌های آن‌ها داریم، اظهار داشت: در برنامه‌های خود برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه و ساماندهی فضای مجازی را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان، گفت: علاوه بر نشست‌های فصلی که با خبرنگاران داریم، در آستانه سفر رئیس جمهور نیز باید نشست فوق‌العاده‌ای با خبرنگاران داشته باشیم.

زنگانه به حکمرانی خوب و اولویت‌های این حکمرانی اشاره کرد و افزود: حکمرانی خوب و سالم محوریت‌اش رسانه است و ما هر چه بیشتر هماهنگی و برنامه‌ریزی با رسانه‌ها داشته باشیم و زبانی مشترک ایجاد کنیم تا به این حکمرانی خوب نزدیکتر شویم چرا که وظیفه رسانه‌ها جهاد تبیین است و هماهنگی بیشتر ما می‌تواند این وظیفه را بهتر نشان دهد.

استاندار گلستان با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای مدیران بسیار مهم است، تاکید کرد: سواد رسانه‌ای برخی از مدیران ما پایین است و همچنین این سواد در برخی از اصحاب رسانه هم این‌گونه است که باید دوره‌های آموزشی را در اولویت برای اصحاب رسانه و مدیران داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش اصحاب رسانه، افزود: باید با برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری سطح کیفی رسانه‌ها را ارتقاء داد.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید در جریان رسانه‌ای از همه تخصص‌ها و سلیقه‌ها استفاده کنیم، تاکید کرد: در جریان رسانه‌ای باید از تخصص همه رسانه‌ها با همه سلیقه‌ها استفاده کنیم. باید فرآیندی تعریف شود و نیاز‌ها به رسانه‌ها انتقال یابد و در یک مسیر که آن هم مطالبه‌گری است حرکت کنیم.

زنگانه افزود: علاوه بر ساماندهی فضای مجازی که اولویت ماست، ساماندهی و اعطای کارت خبرنگاری را هم در برنامه قرار دهیم که این کارت‌ها می‌تواند در امر ساماندهی و رتبه‌بندی اصحاب رسانه کمک کند که این وظیفه به اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اولویت خانه مطبوعات سپرده خواهد شد.

استاندار گلستان در ادامه به رسیدگی به وضعیت حمایت دستگاه‌های اجرایی استان از هفته نامه‌ها و روزنامه‌های محلی استان گلستان اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در رسانه‌های استانی آبونمان شوند و همچنین سند رسانه‌ای استان نیز باید تدوین شود و دستگاه‌ها موظف شوند پیوست رسانه‌ای طرح‌ها را تدوین کنند.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان هم دراین نشست با بیان اینکه از اهالی رسانه گلستان تجلیل خواهیم کرد، گفت:خانه مطبوعات استان با محوریت اداره کل فرهنگ وارشاد، آیین گرامیداشت روز ۱۷ مرداد را برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.

وحید عرب احمدی مدیرخانه مطبوعات استان گلستان هم با قدردانی از همراهی استاندار با مطبوعات و رسانه ها، به بیان مشکلات صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار