مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اعطای پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 02 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایسنا، محمدجواد ساوری  شامگاه سه شنبه ۱۰ مرداد ماه  در نشست با  مالک و مدیر مجموعه جدید «فرهنگ و هنر ترکمن» گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ فصل سوم مصوبه سال ۱۳۸۴ هیئت‌ وزیران مبنی بر آئین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی-تاریخی مجاز، پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» متعلق به «حسن مویدفر» به مدت یک سال صادر و اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه پروانه مجموعه‌داری فرهنگ و هنر ترکمن به شماره ۶۶۶۶/۱۴۰۲۲۵۰۰ مورخ ۱۸/‏۰۴/‏۱۴۰۲‬ از سوی معاونت میراث‌ فرهنگی کشور و اداره‌ کل موزه‌ها صادرشده است، گفت: فعالیت این مجموعه در محدوده اشیای فرهنگی-تاریخی است که پس از تکمیل مدارک قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که این مجوز، چهارمین پروانه فعالیت مجموعه‌داری در استان گلستان است، افزود: تا پیش از این مجوز مجموعه‌های سنگ، گوهر، کانی و فسیل «آمتیست»، سقاخانه رادکان و دست بافته‌های ترکمن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای استان گلستان صادر شده است.

حجت‌الاسلام حسن مویدی فر مالک و مدیر مجموعه فرهنگ و هنر ترکمن در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: برای تهیه این مجموعه ارزشمند از ۱۵ سال پیش تا حال حاضر تلاش کردم.

وی بیان کرد: برای تهیه این مجموعه و مشاهده انواع هنرهای مردم ترکمن بیشتر به نقاط ترکمن نشین در استان گلستان و  نقاط دورافتاده منطقه جرگلان سفر کردم.

مویدی فر با اشاره به اینکه وقتی اثری هنری خلق می شود زحمت و مشقت تولید آن تبدیل به اظهار خرسندی و رضایت درونی می شود، افزود: حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی دغدغه من است.

مدیر مجموعه فرهنگ و هنر ترکمن بیان کرد: در حال حاضر دو کارگاه تولیدات چرمی و خیاطی در منطقه ای محروم راه اندازی کردم تا بتوانم کمکی در جهت توانمندی این اقشار و بالندگی بیشتر مردم عزیز کشورم باشم.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری آثار هنری بیشتر از هر هدفی نیاز به عشق و علاقه ویژه دارد، گفت: در حال حاضر هدفم ایجاد موزه ای در کوی قلعه حسن است تا بتوانم با حمایت همه جانبه مسئولین و همت مردم، این منطقه را از صرف مسافرپذیری به مقصدی گردشگری تبدیل کنم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار