مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری از سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، گفت: افراد جهت ثبت‌نام باید از طریق سامانه «سماح» اقدام کنند که ثبت‌نام تا ۲۵ ماه صفر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 01 August 2023

به گزارش تابناک چهار محال و بختیاری به نقل از ایسنا، یوسف آقابزرگی در گفتگویی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری از سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: افراد جهت ثبت‌نام باید از طریق سامانه «سماح» اقدام کنند که ثبت‌نام تا ۲۵ ماه صفر ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان سفر اربعین حسینی علاوه بر وارد کردن اطلاعات گذرنامه، برای نام‌نویسی قطعی باید مرز خروجی و زمان تشرف به عراق و نیز بازگشت به کشور را مشخص و هزینه بیمه را پرداخت کنند. گذرنامه زائران حداقل باید شش ماه مهلت داشته باشد. توصیه می‌شود که زائران به علت گرمای بی‌سابقه هوا بیش از یک هفته در عراق نمانند و زودتر به کشور بازگردند.

آقابزرگی با بیان اینکه خدمات بیمه در سفر اربعین امسال با سه مبلغ پیش‌بینی شده و ارائه می‌شود، تصریح کرد: این بیمه‌ها با سطح خدمات مختلف با قیمت‌های ۳۵ هزار، ۴۵ هزار و ۵۵ هزار تومان در اختیار متقاضیان سفر اربعین قرار می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه سامانه سماح امسال با قالب جدید در خدمت زائران حسینی قرار دارد، تصریح کرد: کسانی که گذرنامه ندارند یا در صورتی که گذرنامه آن‌ها تا زمان تشرف، کم‌تر از ۶ ماه اعتبار دارد باید نسبت به اخذ گذرنامه و تعویض یا تمدید آن اقدام کنند که این امر مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است.

آقابزرگی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته زائران اربعین چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، ادامه داد: همچنین برای دریافت ارز، متقاضیان باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند؛ ضمن اینکه زائران این امکان را دارند که ازدحام یا خلوت بودن مرز‌های عراق و باز یا بسته بودن مرز‌ها را از طریق نمودار‌های سامانه سماح رصد کنند.

وی تأکید: پیش‌بینی پارکینگ نیز برای متقاضیان سفر اربعین حسینی انجام شده است که ۸۰ درصد فضای پارکینگ‌ها در مرز ایران و عراق از طریق سامانه سماح رزو می‌شود و ۲۰ درصد فضا نیز به مراجعه‌کنندگان حضوری اختصاص یافته است.

مدیر حج و زیارت استان در پایان گفت: موکب‌های پیش‌بینی شده در شلمچه و خاک عراق از تاریخ دهم صفر آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار