رئیس دانشگاه ایلام گفت: تکمیل و تجهیز دانشکده علوم پایه دانشگاه ایلام از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۹۲ درصد پیشرفت دارد.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 30 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ طاهر علیمحمدی اظهار کرد: دانشگاه ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری دارای ۲ مصوبه بود که تکمیل و تجهیز دانشکده علوم پایه دانشگاه ایلام ۹۲ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اعتبار مصوب ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح، افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شده و مطابق برنامه زمان‌بندی تعیین شده و در صورت تخصیص اعتبار کامل مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: فاز اول دانشکده ادبیات و علوم دانشگاه ایلام نیز در حال اخذ ماده ۲۳ برای تکمیل شدن است و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه نیاز است.

علیمحمدی با اشاره به نزدیک بودن سفر دوم رئیس جمهور به استان ایلام تاکید کرد: طرح های مختلف از سوی دانشگاه ایلام برای این سفر پیشنهاد شده و امیدواریم در بحث عمرانی توجه ویژه ای شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر دوم رئیس جمهور به استان ایلام، نظرات نخبگان دانشگاهی دانشگاه های استان برای اجرای طرح های پیشران توسعه نیز اخذ شده است.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی در حوزه مرزی، نفت و گاز، کشاورزی، گیاهان دارویی و ... است و باید از همین ظرفیت ها طرح های بزرگی برای توسعه و اشتغال در استان اجرایی شود.

علیمحمدی گفت: تکمیل طرح هایی در زمینه زنجیره تولید و بسته بندی، فعال کردن بازارچه های مرزی، توسعه زیرساخت ها مثل راه آهن و آزادراه از مهمترین نیازهای استان ایلام در بخش های اقتصادی است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار