مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:
آئین رونمایی از کتاب «دیوان حماسه‌ی عاشورا» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور گردآورنده اثر و مدیرکل در استودیو کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 29 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبرسبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: خرسندیم که همزمان با سالروز آغاز اسارت اهل بیت(ع) و اوج مصیبت امام حسین(ع) از دیوانی ارزشمند با محوریت مظلومیت اهل بیت(ع) و اصالت خاندان عصمت و طهارت رونمایی می‌شود.
وی افزود: آیت الله آیتی بیرجندی می‌فرمایند «هر کجا برای سیدالشهدا(ع)کاری انجام شود، به واسطه ماندگاری امام حسین(ع)، آن کار ماندگار می‌شود». این دیوان نیز به واسطه سخنان و حرفهای دل شاعر به سیدالشهدا(ع)، اثری بسیار ارزشمند است.
سبزیان اظهار کرد: نکته ارزشمند کتاب در نیمه پایانی و فصل چهارم و پنجم این اثر است. در جائیکه شاعر در کار خود توقف می‌کند، اما آیت الله حسن شیرازی خطاب به مرحوم آیت‌الله آیتی از خواب خود می‌گوید. ایشان می‌فرمایند« حضرت زینب(س) به من گفتند به شما تاکید کنم به سرودن این اثر در خصوص تبیین قیام عاشورا ادامه دهید».
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در رابطه با اهمیت و جایگاه قلم و شعر در تبیین معارف و مفاهیم ابراز کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند «مومن با شمشیر و زبان دفاع می‌کند، اما شاعر با شعر خود تیری را در قلب دشمن می‌زند». همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند«هر کس برای ما شعری بسراید، آن شعر تبدیل به خانه‌ای برای او در قیامت می‌شود». قطعا این نوع نگاه در اشعار این کتاب وجود داشته که اینچنین دلنشین است.
وی تاکید کرد: امروز سرآغاز کار حضرت زینب(س) مبنی بر تبیین و معرفی فلسفه قیام امام حسین(ع)، اتفاقات آن و بیان معرفت آن حضرت است. دفتر چهارم و پنجم این کتاب نیز بر ارزش کار حضرت زینب(س) و اماد سجاد(ع) در روشنگری قیام عاشورا تاکید دارد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان تصریح کرد: اعتقاد دارکه یکی از راه‌های موثر در جهاد تبیین، استفاده از ظرفیت اشعار آئینی با محوریت اهل بیت(ع) است؛ چرا که بعضاً دیده شده که تأثیر چند بیت شعر بسیار بیشتر از ساعتها سخنرانی بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار