امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: اساس حرکت سیدالشهدا (ع) در کربلا امر به معروف و نهی از منکر و خفظ دین اسلام بود.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 28 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همزمان با ظهر عاشورا اظهار کرد: همه برادران و خواهران و خود را توصیه به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت می‌کنم. 

وی افزود: سیدالشهدا، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای تقوای ما شهید شدند که امروز صحبت از تقوای شخصی، اجتماعی، خانوادگی، رفاقتی، سیاسی و تقوای الهی بکنیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ روز اخیر را دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیدند که فلسفه وجودی حرکت سیدالشهدا در روز عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و تا روز قیامت ماندگار است.

وی تاکید کرد: سیدالشهدا در روز عاشورا به ما اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را درس داد، درسی که تا روز قیامت ماندگار باشد.

آیت الله علما با اشاره به آیه ۶ سوره علق بیان کرد: کلاً اِنَ الانسانَ لَیَطغیّ (انسان اگر تربیت نشود طغیان می‌کند) و تنها تقوا و هدایت الهی است که در مقابل آن طغیان می‌ایستد.

وی عنوان کرد: بالاترین هدیه الهی هدایت است و انسان اگر تربیت نشود طغیانگر می‌شود و باید در مقابل این طغیان، تجاوزگری، حریم شکنی و قانون شکنی ایستاد.

آیت الله علما ابراز کرد: زندگی این است که انسان، انسانی واقعی و حقیقی باشد لذا ۱۲۴ هزار پیغمبری که آمدند برای تربیت و هدایت ما آمدند.

وی ادامه داد: سیدالشهدا در روز عاشورا برای تربیت ما شهید شد و تربیت آنقدر حائز اهمیت است که سیدالشهدا خود را فدای تربیت انسانیت و اسلام کرد.

آیت الله علما تاکید کرد: ما باید بدانیم که جنگ سیدالشهدا جنگ با یزید نبود، جنگ امیرالمؤمنین جنگ با معاویه نبود بلکه جنگ تفکر بود و همه ما باید اسلام را با جان و دل حفظ کنیم و این مسئله باید تا روز قیامت جریان داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار