پیام تسلیت فرماندارسابق شهرستان لنگرود به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 27 July 2023

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ

محرم، فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بیکران شیعه، جهاد و حماسه، پیروزی خون بر شمشیر، قیام و بیداری و یادآور ایستادگی سالار شهیدان در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی است که مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی، شجاعت و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.

تاسوعا نماد عشق و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) به حضرت اباعبدالله حسین(ع) است. شهادت و جانبازی حضرت ابوالفضل(ع) در کنار علقمه بیانگر اطاعت از فرمان حضرت سیدالشهدا(ع) است. در واقعه کربلا، تسلیم و مطیع امر امام بودن و ولایتمداری در وجود مبارک قمر بنی هاشم(ع) نمایان است.

فرهنگ عاشورا برخاسته از نهضت امام حسین (ع) است که بر دو پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است. این فرهنگ همانطور که امام خمینی (ره) فرموده است، نیازمند زنده نگهداشتن است.

اولین پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا امام حسین(ع) بود که با خطبه های خود مسیر را مشخص کرد و امروز نیز جهاد تبیین ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین(ع) دارد و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم‌.
اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود امروز اثری از واقعه عاشورا و کربلا وجود نداشت و مظلومیت امام حسین (ع) و هدف از قیام کربلا به فراموشی سپرده می‌شد.

اینجانب فرا رسیدن «تاسوعا و عاشورای حسینی» شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش را محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مردم مومن و شهیدپرور شهرستانهای رودسر واملش تسلیت عرض نموده و امید است با عنایت آن امام همام، ادامه دهنده واقعی بینش و نهضت حسینی باشیم.

ارادتمند شما کمال محمد بیگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار