مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امیدوارم با حمایت استاندار و سایر شرکت‌ها به روند حمایت از قهرمانان خوزستانی سرعت ببخشیم.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 24 July 2023

حمید بنی‌تمیم شامگاه یکشنبه در آیین استخدام ۲۴ کشتی‌گیر و مربی در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، اظهار کرد: تیم‌داری گروه ملی در کشتی فرنگی و استخدام این تعداد ورزشکار و مربی در این شرکت جزو مصوبات شورای ورزش خوزستان بود که در آن جلسه شورا خواسته بودیم شرکت‌ها پای کار بیایند و از قهرمانان استان با تیم‌داری و استخدام آن‌ها حمایت شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آقای محمدی، مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران خودش پیشنهاد تیم‌داری و استخدام قهرمانان کشتی را به ما داد و با توجه به ظرفیت خوبی که استان خوزستان دارد و تصمیم بر این شد ۲۱ کشتی‌گیر به استخدام این شرکت دربیایند که استخدام این قهرمانان و مربیان یک اتفاق ارزشمند است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تاکید بر تسهیل روند استخدام قهرمانان ورزش استان، خاطرنشان کرد: ما هم بنا داریم علاوه بر کشتی، قهرمانان رشته‌های دیگر را توسط شرکت‌های دیگر استان حمایت کنیم و امیدوارم با حمایت استاندار و سایر شرکت‌ها به روند حمایت از قهرمانان در استان خوزستان سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به ۷۰۰ پروژه عمرانی ورزشی در استان خوزستان، ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داریم و تلاش ما این است که تا هفته تربیت بدنی و ورزش حداقل ۷۰ پروژه به بهره‌برداری برسد. ۲ خانه کشتی در دست احداث داریم که برای خانه کشتی اندیمشک ۱۰۰ میلیارد تومان و برای خانه کشتی ایذه ۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار درنظر گرفته شده است.

بنی‌تمیم با بیان اینکه ۵ شهرستان در کشتی برای حمایت در اولویت هستند نیز خاطرنشان کرد: برای این مهم ۲۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. همچنین ۳ تخته تشک کشتی در این یک سال و اندی برای شهرستان‌ها خریداری کرده‌ایم و نزدیک به سه میلیارد تومان برای خوابگاه‌های کشتی درنظر گرفته شده است. در مجموع اتفاقات خوبی در زیرساخت‌های ورزش به ویژه کشتی در حال رقم خوردن است.

وی عنوان کرد: در المپیک نگاه به کشتی است اما در حال حاضر خوزستان تنها یک برنز المپیک در کشتی دارد و امیدوارم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد راه را برای خوزستانی‌ها برای مدال‌آوری در المپیک هموار کنیم. وظیفه ما این بود که تلاش کنیم کمی از دغدغه کشتی‌گیران استان کم کنیم. امیدوارم این اتفاق، شروع کار برای استخدام سایر ورزشکاران رشته‌های دیگر باشد و سایر ارگان‌ها و شرکت‌ها نیز نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود پای کار باشند و عرق خود را نشان دهند.

کشتی مظلوم است

همچنین علیرضا رضائی، از پیشکسوتان کشتی ایران در این مراسم، اظهار کرد: اگر تفکرات آقای بنی‌تمیم نبود شاید چنین اتفاقی شکل نمی‌گرفت. از همه کسانی که به ندای آقای بنی‌تمیم پاسخ دادند قدردانی می‌کنم. این حرکت برای استان بسیار مستعد خوزستان در کشتی لازم بود.

وی افزود: خوزستان در تمام ورزش‌ها جایگاه و استعداد دارد اما باید بگویم کشتی مظلوم است و این مظلومیت از روی ضعف آن نیست، از روی ادب، افتادگی و احترام آن است. مسئولان استان خوزستان باید بیشتر تلاش کنند تا این جوانان پهلوان‌صفت و مظلوم به حق خود برسند.

این پیشکسوت کشتی بیان کرد: جای این کار یعنی استخدام این تعداد ورزشکار در یکی از شرکت‌های استان خوزستان خالی بود و این مهم باعث می‌شود جوانان توانمند این استان آسایشی برای آینده خود داشته باشند. مطمئناً در آینده هر چه از افتخارآفرینی این جوانان بشنویم، آقای محمدی مدیرعامل شرکت گروه ملی ایران نیز در آن دخیل است. انشاءالله این مسیر تداوم داشته باشد و از بانیان این مهم تشکر می‌کنم.

سردار حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در این مراسم، گفت: آقای بنی‌تمیم که یک مدیر اخلاق‌مدار است باعث انجام کار بزرگی شد و کار به‌یاد ماندنی در خوزستان به انجام رسید. جا دارد از آقای محمدی مدیرعامل شرکت گروه ملی هم تشکر کنم. به نظر من این استخدام یعنی امنیت و این جای تقدیر دارد.

گروه ملی با استخدام کشتی‌گیران یک کار جهادی کرد

نبوتی، فرماندار ایذه نیز با بیان اینکه ورزش و به ویژه کشتی در دنیا باعث غرور ملی ما ایرانی‌ها شده است و چه افتخاری بالاتر از این، اظهار کرد: استان خوزستان به گردن ایران اسلامی حق زیادی دارد و خوشبختانه گروه ملی فولاد ایران کار جهادی را نه در شعار بلکه در عمل نشان داد و با استخدام این جوانان کاری کرد کارستان که از مسئولان آن قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: در استان خوزستان حداقل ۲۳ کارخانه پتروشیمی وجود دارد و اگر هر کدام از آن‌ها ۱۰ نفر از این جوانان قهرمان را جذب کند، در واقع ۲۳۰ قهرمان جذب پتروشیمی‌ها می‌شوند.

فرماندار ایذه خطاب به کشتی‌گیران استخدام شده در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، گفت: عزیزان شما باید به این کار بزرگ نتیجه بدهید و به همه ثابت کنید وقتی حمایت شوید نتایج بهتری کسب می‌کنید.

وی تأکید کرد: آقای بنی‌تمیم انصافاً برای ورزش خوزستان و به ویژه کشتی هوشمندانه عمل می‌کند و به مدیران انگیزه می‌دهد که به این صورت اقدام به استخدام قهرمانان ورزش استان کنند.

نبوتی با اشاره به بهبود شرایط کشتی در شهر ایذه نیز خاطرنشان کرد: تا همین مدت پیش در ایذه تشک کشتی نداشتیم و سر بچه‌هایمان قارچ زده بود. بچه‌های کشتی ما حتی توان خرید مکمل را ندارند و باید بگویم کار گروه ملی ایران و آقای محمدی مدیرعامل آن، کار بزرگی است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار