فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حماسه‌های پنجم مرداد نشان از حضور چشمگیر مردم اراک و این استان در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 22 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست گرامیداشت پنجم مرداد، روز ایثار و مقاومت شهر اراک با تسلیت روزهای عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام و مکتب عاشورا است و امام خمینی(ره) با الگوگیری از نهضت امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد و با بسیج مردمی حرکت و استمرار آن را تضمین بخشید.

سردار کریمی افزود: یکی از مناسبت‌های پیش رو پنجم مرداد است که حماسه‌های زیادی در آن اتفاق افتاده است و تقارن آن با ایام عزاداری امام حسین (ع) و عاشورای حسینی، یادآور رشادت ها، ایثارگری‌ها و الگوگرفتن مردم و رزمندگان شهر اراک از شهدای کربلا است.

او حماسه‌های پنجم مرداد را رویدادی هویت ساز دانست که حضور چشمگیر مردم اراک و استان مرکزی در دفاع مقدس و نقش موثر آن‌ها در پیروزی‌ها را حکایت می کند.

سردار کریمی این را هم گفت که از ابتدای سال‌ برنامه‌های مختلفی با عنوان پنج پنج آغاز شده است تا حماسه‌های پنجم مرداد اراک و ۲۰۷ شهید والامقام را در این روز بزرگ روایت کنیم تا به عنوان یک گفتمان اثرگذار برای نسل جدید برکات فراوانی داشته باشد.

به گفته فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مراسم باشکوه گرامیداشت پنجم مرداد و روز ایثار و مقاومت شهر اراک روز چهارشنبه چهارم مرداد از ساعت ۹:۳۰ صبح در مصلی بیت المقدس برگزار می‌شود و سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان ویژه این مراسم خواهد بود.

اجرای گروه سرود ۲۰۷ نفره نوجوانان به یاد ۲۰۷ شهید والامقام پنجم مرداد، برنامه‌های تبیینی از جمله داستان نویسی، تولید محتوا و یادواره‌های خانگی و محله‌ای از دیگر برنامه‌های مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار