دادستان چرداول:
دادستان چرداول گفت: دستور قطع برق ایستگاه های پمپاژ و جمع آوری موتور تلمبه‌های آب مشرف به رودخانه چناره این شهرستان صادر شده است
کد خبر: ۱۱۱۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 23 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد سهراب زاده اظهار کرد: باتوجه به کاهش محسوس دبی آب رودخانه چناره و مرگ و میر بیش از ٢ هزار آبزی بومی این زیستگاه، دستور قطع برق ایستگاه های پمپاژ آب این رودخانه صادر شده است و تا پایان شهریورماه برق این ایستگاه ها وصل نخواهد شد.

وی افزود: برق این ایستگاه های پمپاژ تا روز شنبه آتی قطع و تمام موتور تلمبه های ثابت و سیار نیز جمع آوری می شود ؛ نیروی انتظامی حکم ورود به منزل دارندگان موتورهای آب سیار را دارد که در صورت مشاهده آن دستگاه را ضبط کند.

دادستان چرداول یادآور شد: ایستگاه های پمپاژ آب تا پایان اردیبهشت ماه مجاز به برداشت آب تا سقف معین بودند؛ در حالیکه طی ماه های خرداد و تیر به صورت غیرقانونی و غیرمجاز فعالیت و برداشت آب کرده اند.

سهراب زاده ادامه داد: تاکنون برای تعدادی از کسانیکه اقدام به برداشت غیرمجاز آب کرده بودند؛ کیفرخواست صادر و به تعداد این افراد باتوجه به معرفی اداره حفاظت محیط زیست اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این افراد علاوه بر برداشت غیرمجاز آب باعث مرگ و میر تعداد زیادی آبزی وحشی بومی رودخانه شده اند که برای هر دو تخلف باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند.

دادستان چرداول اضافه کرد: گشت های مشترکی متشکل از دستگاه های جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروی انتظامی و امور آب تشکیل شده که به صورت شبانه روز منطقه را به منظور فعالیت های غیرمجاز پایش و رصد می کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار