خطیب جمعه‌ اراک:اقتدار نظام اسلامی در دامان نهضت عاشورا شکل گرفته است
کد خبر: ۱۱۱۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 21 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه  در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارای پیام های اخلاقی و معنوی زیادی است که باید در عزاداری‌ها بیشتر به آنها پرداخت که از جمله مهمترین آنها امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد برای نسل جوان و جامعه بیش از گذشته بازگو شود.
آیین‌های محرمی باید بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای خرافی و فاقد مبنای علمی و واقعی پرهیز شود.
باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در ایام ماه‌های محرم و صفر ضمن برپایی عزاداری باشکوه برای حضرت سیدالشهدا(ع) آرمان ها و اهداف آن بزرگوار از قیام خونین عاشورا نیز برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین شود.
ماه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه تبیین شود.
فرهنگ عاشورا سرمنشاء شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی(ره) است و امام راحل با پشتیبانی ملت مومن ایران با این فرهنگ مقدس توانستند حکومت اسلامی بر پایه موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند و صیانت از آن نیز تنها با فرهنگ عاشورا امکانپذیر است و آحاد مردم و مسئولان باید به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار