مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار مدال آور در مسابقات کشوری به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنده برگزار شد .
کد خبر: ۱۱۱۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 19 July 2023

به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنده بانوان ورزشکار و مدال آور مسابقات کشوری طی مراسمی در دفتر امام جمعه این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه شهرستان لنده در این آئین ضمن قدردانی از تلاش‌های سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان گفت: از ورزشکاران بانو که علاوه بر انجام فعالیت‌های ورزشی به مقوله حجاب و عفاف اهمیت می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌شود.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: فلسفه نامگذاری هفته عفاف و حجاب به واقعه مسجد گوهرشاد که موجب تجمع، تحصن و قیام مردم و علما در ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ بر می‌گردد.
وی ادامه داد: مردم و علما در برابر توطئه‌ی استکبار در زمان رضا خان برعلیه قانون اجباری شدن کشف حجاب بود و متاسفانه عمق جنایت رضاخانی در کشتار مردم به حدی بود که بر اساس کتب و اطلاعات تاریخی، تعداد کامیون‌هایی که مجروحین و شهدای قیام را خارج می‌کردند، چندین کامیون ذکر شده است.
محمودی اصل گفت: بر خلاف برخی ادعا‌ها بانوان ایرانی همواره در تاریخ‌های گذشته دارای پوشش مناسب و حجاب کامل بوده اند. البته بانوان دیگر کشور‌های جهان هم دارای پوشش مناسبی بودند، اما می‌بینیم که طی سال‌های اخیر استکبار سیاست تغییر سبک زندگی و فرهنگ جوامع را در پیش گرفته است.
وی ادامه داد: این جنگ فرهنگی به دلیل نامحسوس بودن نیرو‌های دشمن برای عموم مردم، سخت‌تر و خطرناکتر از جنگ نظامی است البته لطف خداوند و درصحنه بودن بانوان محجبه‌ی ایران اسلامی ان شاءالله این توطئه را نیز شکست خواهد داد.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه شهرستان و جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به بانوان ورزشکار گفت: شما بانوان در هردو عرصه‌ی ورزش و عفاف و حجاب قهرمان هستید و ان شاءالله در آینده به کمک شما و تدابیر امام جمعه محترم بتوانیم گام‌های موثرتری در زمینه‌ی عفاف و‌حجاب برداریم.
سرپرست اداره ورزش و‌جوانان ضمن و تشکر از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخاطر برگزاری مراسم تجلیل از بانوان قهرمان و مدال آور کشوری در دورشته‌ی ورزشی کنگ فو و تکواندو به بیان گزارش مختصری از فعالیت‌های اداره ورزش و‌جوانان پرداخت.
حسن مرادی افزود: یکی از اهدف اصلی ما در اداره ورزش و جوانان فعال کردن هئیت‌های ورزشی است که خوشبختانه تا به امروز هئیت‌های ورزشی تکواندو، کاراته، هندبال، والیبال و کشتی در سطح شهرستان در کنار سایر هئیت‌های ورزشی فعال‌تر شده اند، و کلاس‌های آموزشی در این رشته‌ها ورزشی دایر می‌باشد.
مرادی با اشاره به این نکته که در بحث عفاف و‌حجاب استان ما همواره خاص و الگو بوه و شهرستان لنده نیز یکی از شهرستان‌های الگو‌در استان است، ادامه داد: اداره ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که در زمینه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با استفاده از ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مشترکی اجرا کند.
لازم به توضیح است در پایان از پانزده نفر از بانوان قهرمان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار