مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: مراسم اجتماع کودکان عاشورایی کرمانشاه پنجم محرم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 19 July 2023

محمد خیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه امسال به عنوان دبیرخانه ستاد اربعین کانون پرورش فکری کشور انتخاب شده و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های حوزه کودک و نوجوان در بحث اربعین را استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه و با هماهنگی سراسر کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: امروز همزمان با اقامه اذان ظهر اولین روز محرم، برنامه اهتزاز پرچم امام حسین (ع) را در مرکز شماره ٢ کانون در شهر کرمانشاه و در قالب یک برنامه با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که به نوعی آغازگر برنامه‌های ایام محرم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: برنامه «آغاز پنجشنبه‌ها قصه‌گویی» برای اولین بار در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک مکان ثابت برای آن در نظر گرفته شده و هر هفته به جز روز‌های تعطیل در مرکز شماره چهار (کرمانشاه) اجرا می‌شود، فردا این مراسم با توجه به ایام محرم درباره این ایام است.

این مسئول گفت: اجتماع کودکان عاشورایی برنامه ویژه دیگری است که سال گذشته در استان کرمانشاه برگزار شده و امسال به صورت کشوری درآمده است، این برنامه سال آینده به صورت بین‌المللی اجرا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مراسم اجتماع کودکان عاشورایی امسال همزمان با روز پنجم محرم در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و کودکان ۶ تا ١٢ سال می‌توانند در آن حضور یابند.

وی تشریح کرد: آغاز عملیات اربعین در روز پنجم صفر در نظر گرفته شده و در سراسر استان کرمانشاه قصه‌گویی و خطبه خوانی در این زمینه خواهیم داشت.

زنجانی اضافه کرد: برنامه «نقالی خوانی کربلا» در حال آماده‌سازی است تا اواخر محرم به روی صحنه بیاید و کودکان و نوجوانان در کنار خانواده در این برنامه شرکت کنند.

خیاط زنجانی تاکید کرد: آغاز لیگ کتابخوانی از هفته آینده است و اولین کتاب درباره محرم است که نوجوانان با شرکت در این لیگ با محرم بیشتر آشنا می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار