مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) :
مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: یکی از معضلات ما، مسائل فرهنگی است. برخی از والدین دغدغه فرزند خود را دارند و تنها راهکار اتصال، بچه‌ها به قرآن خواهد بود، بقیه راهکارها مانند قرص مسکن عمل می کنند.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 13 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجةالاسلام علیرضا شاهسونی،در گردهمایی مسئولین و مدیران شعب موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حصرت زهرا (س) که در محل زائر شهر رضوی برگزار شد گفت: موسسه بیت الاحزان در سال ۷۵ تاسیس شد و اکنون ۲۷ سال است که مشغول فعالیت است. این موسسه یکی از بزرگترین موسسه قرآنی کشور محسوب می‌شود که ۲۰۰ شعبه در کشور دارد و مبدع طرح حفظ حفظ یکساله قرآن کریم بوده است.

وی افزود: ۱۵ مرکز حفط شبانه روزی قرآن کریم تحت برنامه‌های این موسسه فعال هستند و حدود ۳۰ طرح رحله که مخصوص تابستان است، برگزار می‌نماید. امسال مجموعا ۲ هزار و ۵۰۰ ثبت نام کننده در طرح شبانه روزی و رحلته داشتیم. طرح رحله حدود ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در این زمان حفظ سوره بقره انجام می‌گیرد و یک اردوی قرآنی است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اطهار کرد: طرح جدیدی با عنوان" حفظ همراه با تحصیل" دو سال است با حمایت آموزش و پرورش شروع کرده‌ایم. این طرح که مدارس جدیدی محسوب می‌شود، دانش آموز سه ساعت فعالیت قرآنی و سه ساعت درسهای معمول آموزش و پرورش را می‌گذراند. این طرح مخصوص دانش آموزان متوسطه اول است و دانش آموزان این مدارس در مدت ۳ سال حافظ کل قرآن می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ مدرسه و امسال ۳۵ مدرسه در طرح حفظ همراه با تحصیل داشتیم و سعی داریم در سال آینده با همکاری آموزش و پرورش به ۱۰۰ مدرسه برسانیم. تمرکز این طرح بر استان فارس است اما در استان‌های خراسان رضوی، تهران، قم، یزد و کرمان اجرا می‌شود.

حجه الاسلام علیرضا شاهسونی گفت: موسسه بیت الاحزان از شهرستان استهبان استان فارس شروع به فعالیت کرد که یک مدل توسعه ای است. معمولا طرحهای توسعه از مرکز کشور شروع و به شهر و روستاها کشیده میشوند، اما موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) از دهستان "خیر" استهبان شکل گرفت و اکنون نقاط مختلف کشور را تحت پوشش دارد.

مدیر مسئول موسسه عنوان کرد: در استان خراسان رضوی از ۸ سال قبل فعالیت موسسه شروع شد و با تأسیس یک مرکز حفظ یکساله شبانه روزی در روستای سرآسیاب شهرستان چناران فعالیت میکند.‌ همچنین با طرح رحله در خراسان رضوی توسعه داده است. از دو سال قبل با همکاری آستان قدس رضوی با طرح تحفیظ رضوی شروع کردیم و امسال دو مدرسه حفظ همراه تحصیل در حال راه‌اندازی هستیم.

وی با تاکید اینکه؛ یکی از معضلات ما، معضلات فرهنگی است. برخی از والدین دغدغه فرزند خود را دارند و تنها راهکار اتصال، بچه‌ها به قرآن خواهد بود، بقیه راهکارها قرص مسکن است .امیدواریم تمام نظام آموزشی ما قرآن محور باشد، تصریح کرد: سال گذشته با تفاهم‌نامه با نیروی دریایی ارتش، یک مرکز قرآنی در مرکز نیروی دریایی بندرعباس تاسیس کردبم. دراین طرح به نیروی کادر یک سال مرخصی داده می‌شود و آموزش حفظ قرآن می‌بینند. امسال دومین مرکز را در بوشهر راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین دو مرکز دیگر را نیز در دو سال آینده در چابهار و بندر انزلی خواهیم داشت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بازگو کرد: بیش از ۳ هزار نفر در طرح حفط بکساله و ۱۰۰ هزار نفر در اجزاء و بیش از ده‌ها هزار نفر در کلاس های عمومی که دیگر موسسات قرآنی نیز برگزار می‌شود، در این ۲۷ سال تربیت شده‌اند. همچنین سال گذشته جمعا ۷ هزار نفر در آزمون‌های دارالقران الکریم شرکت کردند که ۶۰۰ نفر از اعضای موسسه بیت الاحزان بودند که در نوع خود منحصر به فرد است.

حجةالاسلام علیرضا شاهسونی تاکید کرد: متقاضیان زیادی از کشور مختلف را جذب و در مراکز شبانه روزی ما آموزش دیده اند، گاهی به علت عدم تطابق زبانی دوره یکساله بیشتر طول می‌کشد. همچنین هر ساله بعد از پایان سال اموزشی یک جشنواره به نام " جبرئیل امین" داریم، که بیش از ۵ هزار نفر شرکت می‌کنند و از حافظان آن سال تجلیل بعمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار