معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: دو مرکز یادگیری محلی مشارکتی برای سوادآموزی در ندامتگاه‌های استان فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 18 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» رؤیا عسگرپور در نشست مشترک معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش البرز با مسئولین اداره کل زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان اظهار کرد: این نشتی به منظور ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴٠۱ و بررسی، رفع چالش‌ها و مشکلات برگزاری دوره‌های سوادآموزی و مهارت آموزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو مرکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه‌های استان فعال هستند، افزود: مرکز یادگیری امید در ندامتگاه مرکزی و مرکز یادگیری اندیشه نو در ندامتگاه قزل‌حصار، خدمات آموزشی، مهارتی و حرفه آموزی را به افراد کم‌سواد و بی‌سواد ارائه می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به تحقق ۱۳۸ درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه‌های استان گفت: ۳۷۶ نفر در سال جاری در دوره‌های سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر در مرکز یادگیری امید، ۲۱۱ نفر در مرکز یادگیری اندیشه نو و ۱۰ نفر در ندامتگاه شهید کچویی شناسایی و جذب شده‌اند و آموزش این افراد توسط ۱۴ نفر از کارکنان ندامتگاه‌های استان و در قالب ۲۸ کلاس در حال انجام است.

وی آموزش سواد پایه در کنار مهارت آموزی را از عوامل تأثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی را در برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، حقوق شهروندی، مشاوره و مهارت آموزی در ندامتگاه‌ها شاهد هستیم که منجر به اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف نیز گردیده است.

عسگرپور ضمن قدردانی از زحمات مسئولین ندامتگاه‌ها در پیگیری و اجرای طرح‌ها و سرانجام بخشی به فعالیت‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم برای سال تحصیلی جدید نیز اهداف مورد انتظار را به خوبی برآورده سازیم.

مشوق‌های انگیزشی برای سوادآموزی زندانیان در البرز

ایرج فتاحی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از تعامل معاونت سوادآموزی با ندامتگاه‌های استان گفت: اداره کل امور زندان‌ها با استفاده از مشوق‌های انگیزشی از طریق ساز و کارهای قانونی برای مددجویان ندامتگاه‌ها، در جهت شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بیسوادی گام برداشته است.

وی بیان کرد: تمام سعی خود را برای کاهش سطح بی‌سوادی و به صفر راندن آن در ندامتگاه‌های استان به کار خواهیم بست.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان البرز متذکر شد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است که امیدواریم با پیگیری دوطرفه به هدف‌های از پیش تعیین شده برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار