مدیرعامل آبفا کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مصرف آب در کرمانشاه طی سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته با کاهش سه درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 18 July 2023

رضا داوودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: حجم آب مصرف شده در سال گذشته ١٣٢ میلیون متر مکعب بود و این میزان طی سه ماهه نخست امسال بیش از ٣١ میلیون و ٣٠٨ هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (٣٢ میلیون و ١٨٠ هزار متر مکعب) کاهش سه درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش دمای هوا طی روز‌های اخیر موجب افزایش حداکثری مصرف آب شده است که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت مشترکین هستیم تا با مصرف صحیح خود و جلوگیری از هدر رفتن آب، ما را در انجام این رسالت خطیر یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب به خوبی صورت نمی‌گیرد که در این رابطه نیازمند همکاری نهاد‌های فرهنگی، اصحاب رسانه و فضای مجازی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت مصرف هستیم.

وی گفت‌: هزینه‌های زیادی برای ایجاد مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و نیز نصب انشعابات، رفع شکستگی خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آب می‌شود لذا باید توجه ویژه‌ای به مدیریت بهینه منابع آب صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش ما جلوگیری از ایجاد خلل در کمیت و کیفیت آب است و در این راستا همراهی مردم استان کرمانشاه کمک مؤثری برای تأمین آب است.

داوودی تاکید کرد: اقدامات کوچکی مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل، با ۲۰ درصد کاهش مصارف غیرضرور که عمدتا در آشپزخانه‌های منازل صورت می‌گیرد، امکان تامین آب برای همگان فراهم می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار