مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: ٢ نفر در کرمانشاه بر اثر برق گرفتگی طی سه ماهه نخست امسال جان باختند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 16 July 2023

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ٢ نفر (ٱقا) در سه ماهه نخست امسال بر اثر حوادث برق گرفتگی در کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل (سه ماهه نخست سال گذشته) که پنج نفر (چهار ٱقا و یک خانم) جان باختند، کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: زمانی که شخص دچار برق گرفتگی می‌شود، جریان برق از نقطه‌ای وارد بدن می‌شود و از محلی که بدن با زمین تماس دارد، خارج می‌شود، حال آنکه این مسیر عبور جریان برق، همان ناحیه‌ای است که در طی برق گرفتگی دچار آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقاطی که جریان برق وارد و یا خارج شده، مناطقی هستند که آسیب در این نقاط خود را به صورت یک حفره ناشی از گلوله نشان می‌دهد، اما آسیب به این محل‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه تمام مسیری که جریان برق در بدن طی کرده است، دچار آسیب دیدگی می‌شود.

خانی گفت: جریان برق در حین عبور از بدن تولید گرما و انرژی می‌کند و این گرما و انرژی سبب تخریب سلول‌هایی می‌شود که در مسیر عبور جریان برق قرار دارد، هرچه ولتاژ برقی که وارد بدن شده بیشتر باشد، سوختگی ایجاد شده عمیق‌تر و جراحت‌های وارد شده وخیم‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن جریان الکتریکی ضمن عبور از بدن در اعصاب، ماهیچه‌ها و قلب تغییراتی ایجاد می‌کند که سبب قطع فعالیت آن‌ها می‌شود، بر همین اساس، سوختگی‌های الکتریکی جزو حساس‌ترین و خطرناک‌ترین سوختگی‌ها به شمار می‌روند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار