فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه محور بودن اقدامات و طرح‌های امنیت محور پلیس کرمانشاه، گفت: این طرح‌ها بر اساس الگو و مدل از پیش تعریف شده و بر اساس نوع موقعیت و ماموریت اجرایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 13 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سردار «مهدی حاجیان» در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری کرمانشاه، ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت، اظهار داشت: بسیار خوشحالم از اینکه فردی در راس دستگاه قضائی استان قرار گرفته که بسیار باتجربه و از چهره های خوشنام قضایی کشور است.

وی همچنین با تقدیر از زحمات آقای توسلی زاده رئیس کل پیشین دادگستری کرمانشاه، افزود: خوشبختانه هماهنگی و تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در عالیترین سطح خود قرار داد و هر دو نهاد حکومتی با آشنایی کاملی که نسبت به شرح وظایف یکدیگر دارند، همواره پشتیبان هم در اجرای ماموریت ها بوده اند.

سردار حاجیان با بیان اینکه در قانون، پلیس به عنوان ضابط قضایی معرفی شده است، افزود: برای مقابله جدی تر با ناهنجاری ها و جرائم، لازم است پلیس را ضابط قانون هم دانست و به عنوان یک مدعی العموم از نهادها و دستگاه های اجرایی وظایفی که برایشان تعیین شده، مطالبه گری کند.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه افزود: اگر پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عرصه شده و زمانی که تخلف یا کوتاهی از دستگاهی دید به قضیه ورود پیدا کرده و آن سازمان را مورد بازخواست قرار دهد بدون شک بخش زیادی از مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم قضائی گفت: پلیس می تواند به عنوان ضابط قانون و همیار دستگاه قضایی، نقش موثری در کاهش پرونده های ورودی داشته باشد و شرایطی فراهم کند تا قضات دادگاه ها سریعتر به پرونده ها رسیدگی و احکام لازم را صادر کنند.

سردار حاجیان یادآوری کرد: هرچند پلیس از مدت ها قبل با راه اندازی دوایر مشاوره در کلانتری ها و همچنین اجرای طرح های پیشگیرانه و ارائه بسته های حل اختلاف، تلاش کرده تا از ازیاد پرونده ها جلوگیری و با صلح و سازش بین طرفین دعوا، اجازه ندهد پرونده های بیشتری تشکیل و به محاکم قضائی ارجاع شود، اقداماتی که خوسبختانه نتایج بسیار خوبی هم داشته است.

رئیس پلیس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام ماموران انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: از این پس طرح های امنیت محور پلیس بر اساس الگو و مدل از پیش طراحی شده با توجه به نوع ماموریت و موقعیت زمانی و مکانی اجرایی خواهد شد، اقدامی که قطعا نتایج بهتری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضائی وجود دارد قطعا مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در کرمانشاه امنیت و آرامشی نخواهند داشت و برخوردهای قاطع و قانونی با آن ها به عمل می آید.

سردار حاجیان در پایان با آرزوی موفقیت برای کرمی رئیس کل جدید دادگستری کرمانشاه، گفت: ماموران پلیس نیازمند حمایت جدی تر دستگاه قضائی در ماموریت های خود هستند و انتظار می رود این حمایت ها در آینده افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار