کد خبر: ۱۱۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 12 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/04/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
کلاهبرداری تلفنی از ۱۰۷ شهروند در سراسر کشور
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی از 107 شهروند در سراسر کشور و برداشت غیر مجاز بیش از ۲۰ میلیارد ریال و دستگیری متهم در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در این باره گفت: یکی از شهروندان به این پلیس در مازندران مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو صبا معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چند دقیقه صحبت طولانی با دریافت کد‌هایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.
او افزود: مجرم با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباختگان را متقاعد می کرد که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور قضایی در شهرستان ساری دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۰۷ هموطن از سراسر کشور اعتراف کرد.
وی ادامه داد: مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شد که متهم کل این مبلغ را بصورت گسترده درحوزه خرید و فروش طلاء و سکه داشته است.
رئیس پلیس فتا مازندران ضمن هشدار در خصوص تماس‌هایی با مضمون برنده شده‌اید به کاربران فضای سایبر، گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی و کد‌های احراز هویت و کد‌های ارسالی از طریق پیامک را در اختیار افراد غیر قرار ندهید، زیرا در کلاهبرداری‌های اینترنتی، حفظ اطلاعات شخصی از مهمترین مسئولیت‌های شهروندی می‌باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.
------------------------------------------
کشف موتور سنگین قاچاق در ساری
سرهنگ سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتورهای سنگین متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران انتظامی یگان امداد ساری در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق سی بی آر 1000 هوندا  فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتور به پارکینگ منتقل و راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسینی ارزش ریالی موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.#
------------------------------------------
سارق قطعات خودرو دستگیر شد
سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري سارق قطعات خودرو با 30 فقره سرقت در شهرستان نکا خبر داد.
سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان نکا، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران با تشکيل تيم هاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسایي سارق شدند، تصريح کرد: پس از هماهنگي قضائي، ماموران دایره تجسس کلانتری11 انتظامی نکا، سارق را در عملياتي ضربتي، دستگيرکردند.
فرمانده انتظامي استان مازندران اظهار داشت، متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان نکا اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سردار مفخمی شهرستانی در خاتمه از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي و تجهيز وسايل نقليه خود به سيستم هاي ايمني از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشيا قيمتي در خودرو خودداري کنند و به محض مشاهده افراد مشکوک در اطراف خودروها سریعاً از طریق سامانه110 به پلیس گزارش دهند.#
------------------------------------------
کشف 7 تن چوب جنگلي قاچاق در نور
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 7 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران امنیت اقتصادی وکلانتری "ایزدشهر" شهرستان نور با همکاری ماموران منابع طبیعی دو دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی 7 تن چوب جنگلی قاچاق که به صورت غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
سرهنگ قلی پور خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------------------
کشف کالای قاچاق در نور
سرهنگ محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف انواع موادغذایی و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق از يک انبار به ارزش 40 ميليارد ريال در شهرستان نور خبر داد.
سرهنگ"محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي(محله محور) و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران و رابطان این پلیس در فرماندهی انتظامی شهرستان نور از وجود يک انبار مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق مطلع شدند.
وي اظهارداشت: در ادامه این عملیات، کارآگاهان این پلیس و كارشناسان اداره صمت استان در بازدید از انبار شناسایی شده، مقادیر زیادی از لوازم آرایشی بهداشتی و مواد غذایی قاچاق در برندهای مختلف کشف کردند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران افزود: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را 40 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.
سرهنگ محمد پور ضمن تقدیر و تشکر خاطرنشان کرد که قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.#
------------------------------------------
دستگیری سارق منزل در بابلسر و کشف اموال مسروقه
سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق سابقه دار منزل و کشف 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در بیان این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل، موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 این فرماندهی با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی سارق را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از قبیل تلویزیون و لوازم برقی در مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه پلیسی، تاکنون به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ افضلی با اشاره به اینکه پلیس با قاطعیت با سارقان و افرادی که نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند، برخورد خواهد کرد از شهروندان خواست: با نصب دزدگير و اقدامات پيشگيرانه زمينه ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرده و با اعلام به موقع اخبار واطلاعات در مورد هرگونه موارد مشکوک از طریق سامانه 110 پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار یاری کنند.
------------------------------------------
دستگیری سارق حرفه ای در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق حرفه ای با اعتراف به 19فقره سرقت، در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان آمل قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل در ادامه با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند که در بازرسی از مخفیگاه  وی که در یکی از کارخانه مخروبه در یکی از روستاهای اطراف شهرستان مخفی شده بوده، انواع وسایل صافکاری خودرو ،مقدار زیادی سیم کابل برق و مخابراتی، دستگاه سنگ ودلر و.... کشف شد.
سرهنگ داداش تبار در پایان با بیان اینکه در بازجویی های صورت گرفته از متهم به 19 فقره سرقت در شب های قبل اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.
------------------------------------------
توقیف 8 دستگاه موتور سیکلت قاچاق در نوشهر
سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهراز توقیف 10 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 60 ميليارد ريال در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.
سرهنگ "علی اکبر درویشی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر تردد و دپو تعدادی موتور سیکلت قاچاق در پارکینگ در یکی از محله های شهرستان، پیگیری موضوع در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی این فرماندهی پس از اخذ مجوز قضائی در دو عملیات موفق پلیسی به محل اعزام و در بازرسی از انبار موفق به کشف و توقیف 8 دستگاه موتورسیکلت قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهرگفت: ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده برابر با نظر كارشناسان، 60 ميليارد ريال برآورد شده است.
سرهنگ درویشی مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالاهای قاچاق بویژه موتور سیکلت های سنگین غیر مجاز، مراتب را به مرکز فوریت‌های پليسي 110 گزارش کنند.
------------------------------------------
دستگیری سارق سیم کابل برق حین سرقت در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق سیم کابل برق در هنگام سرقت در عملیات ماموران کلانتری 11 این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده"  اظهار داشت: در راستاي اجراي دستورالعمل امنیت محله محور طرح مبارزه با سرقت، ماموران کلانتری 11 شهرستان "محمودآباد" هنگام گشت زنی انتظامی در خیابان آزادی به فردی که درحال بریدن سیم کابل برق بوده بر خورد ، که سارق به محض مشاهده ماموران از محل متواری می شود.
وي افزود: ماموران انتظامی با هوشیاری و اقدام به موقع سارق را در حین فرار دستگیر و بابررسی محل سیم کابل های برق قطع شده را کشف میکنند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه سارق به 15 فقره سرقت سیم کابل برق درسطح شهرستان اعتراف کرد؛ گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده 120 میلیون ریال میباشد.
سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد : متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد .
------------------------------------------
دستگیری 4 سارق حرفه ای سیم برق در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 26 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 26 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری 9 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور
سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 9سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: در 24 ساعت گذشته به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران  نظم و امنیت طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.
وی با اشاره به دستگیری 9 سارق از قبیل، موبایل، منازل شخصی، معابر، کابل برق، موتورسیکلت، قطعات داخل خودرو در این طرح، بیان داشت: در این طرح یک دستگاه خودرو و 5 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و 11 خودرو و موتور سیکلت متخلف نیز توقیف شد.
سرهنگ شالیکار همچنین اظهار داشت: در این طرح 3 نفر از مخلان نظم و امنیت و 8 خرده فروش مواد مخدر و 14معتاد متجاهر دستگیر و یک کیلو و 400 گرم از انواع مواد مخدر کشف و یک تن چوب قاچاق جنگلی بهمراه یک دستگاه خودرو نیسان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از معرفی متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام كنند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان خودرو در عباس آباد
سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری باند 5 نفره سرقت خودرو با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی یک باند حرفه ای 5 نفره سرقت در این ارتباط شدند.
سرهنگ صالحی درادامه اظهار نمود: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
اجرای طرح امنیت محله محور در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از اجرای طرح محله محور و کشف 12هزار و 890 عدد قرص این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خیری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار" در تشریح این خبر، اعلام داشت: با هدف افزایش امنیت و آرامش در محلات، مبارزه با سارقان، برخورد با مخلان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح حوزه کلانتری13 این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، گفت: در اجرای  این طرح ماموران پس از  انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری فردی شرور و کشف یک قبضه سلاح شکاری از وی شدند.
 وی از پلمپ 4واحد ضایعاتی متخلف، دستگیری 4 مجلوب فراری، دستگیری 5 سارق  و4 نفر معتاد متجاهر در آن شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: از این افراد 7 دستگاه دوچرخه  ، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد.
سرهنگ داداش تبار در پایان با بیان اینکه رسالت اصلی پلیس برقراری نظم و امنیت و بالا بردن احساس امنیت در جامعه و شهروندان است، بیان داشت: پلیس با تمام توان و تجهیزات به صورت شبانه روزی براساس قانون با مجرمان و متخلفان برخورد قاطع خواهد داشت .
------------------------------------------
باند سارقان خودرو در ساری متلاشی شد
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از متلاشی شدن باند سارقان خودرو و کشف 4 فقره سرقت در ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خوردو در سطح شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کترآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.
وی ادامه داد:کارآگاهان پس از انجام در تحقیقات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی یک باند 3 نفره  سرقت خودرو  در این شهرستان شدند  و پس از  هماهنگی های  قضایی، در اقدامی عملیاتی آنان را  در  مخفیگاهشان دستگیر کردند.
رییس پلیس آگاهی استان افزود:در تحقیقات فنی صورت گرفته این سارقان حرفه ای  به چندین فقره سرقت خودرو اعتراف کردند .
قیصری از کشف 4 دستگاه خودروی سرقتی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد:مجرمان، سارقان و افرادی که به اشکال مختلف باعث ناامنی و سلب آسایش عمومی می شوند،بدانند تحرکات آنان به صورت شبانه روزی رصد می شود و مطمئن باشند دیر یا زود سایه سنگین پلیس را بر سر خود احساس خواهند کرد .
وی در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس،از تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان و پدال،دزدگیر و نصب جی پی اس جهت پیشگیری از سرقت یا به تعویق انداختن آن بهره گیری نمایند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار