به بهانه درگذشت یک پزشک طرحی در ایلام ؛
غروب جمعه 16 تیرماه یک هزار چهارصد و دو بود که خبری تلخ و دلخراش ،فضای مجازی و سایت های خبری استان ایلام را فرا گرفت، خبری از یک سانحه رانندگی و مرگ غریبانه یک پزشک طرحی در یکی از قتلگاه های استان، مخابره شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 10 July 2023

تابناک ایلام، مجتبی قیطاسی :: پزشکی رشته ای مقدس است که با به تن کردن روپوش سپيد ، آرامش و التیام را به درد هزاران انسان می بخشد. و البته به دست آوردن این روپوش سفید به سادگی امکان پذیر نیست بلکه باید سختی ها فراوانی را به جان خرید از لذت های دوران جوانی گرفته تا طولانی بودن مدت تحصیل، قبولی سخت در رشته پزشکی، توانایی تحمل استرس و فشار کاری،دوری از خانواده ، توانایی انجام کار شیفتی، توانایی مواجهه با صحنه های دلخراش و.... همه و همه گوشه ای سختی های کار پزشکی است .

داوطلب های کنکور تجربی از زمان ورود به دانشگاه تا زمان دریافت مدرک تخصص ، حداقل ۱۵ سال زمان لازم دارند (۷ سال پزشکی عمومی، ۲ سال طرح پزشکی، ۴ سال تخصص و ۲ سال طرح تخصص) البته آقایان باید از خان خدمت سربازی نیز عبور کنند .

حال اگر دوران تحصیل از ابتدایی تا متوسطه را در نظر بگیریم حدود 35 سال از عمر یک پزشک در تحصیل سپری می شود و جوانی خود را با مطالعه و درس خواندن می گذراند در کنار خدمت؛ انتظار داشتن درآمد ایده آل قطعا با سختی ها گذشته خواسته نامعقولی نخواهد بود با این وجود درآمد پزشکان نیز به محل کار، میزان تخصص، میزان تجربه و … بستگی دارد و نمی توان گفت تمام پزشکان از یک درآمد یکسان و بالای برخوردارند .

شاید بعضی افراد، پزشکان جامعه را بدون درد بدانند که درد و رنج مردم را کمتر درک می کنند و فقط به فکر جیبشان هستند، و از پرداخت مالیات فرار می کنند، نباید تصور کرد رفتار تمامی پزشکان این چنین است و به همه آنها تعمیم کرد. شاید برای تعداد انگشت شماری از پزشکان صدق کند.

غروب جمعه 16 تیرماه یک هزار چهارصد و دو بود که خبری تلخ و دلخراش ،فضای مجازی و سایت های خبری استان ایلام را فرا گرفت، خبری از یک سانحه رانندگی و مرگ غریبانه یک پزشک طرحی در یکی از قتلگاه های استان، مخابره شد.

خبری کوتاه اما دردناک ؛ دوشیزه "بهاره رودنشین " پزشک طرحی مرکز جامع سلامت زرین آباد دهلران در مسیر ملکشاهی به ایلام بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست داد.

بخت با مهمان ایلامی ها یار نبود، مرحومه "بهاره رودنشین" اهل استان البرز، از سال 92 به عنوان دانشجو رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام مهمان استان ایلام بود که پس از گذراندن دوران تحصیل در مرکز جامع سلامت زرین آباد دهلران یکی از مناطق محروم و دوردست استان ایلام ، برای سپری کردن طرح پزشکی مشغول به خدمت شد.

پزشکی که حدود 1000 کیلومتر از خانواده اش و 120کیلومتر دورتر از شهر محل تحصیل اش در یکی از از مناطق محروم استان برای خدمت به مردم این دیار و الیتام درد هایشان تمام سختی ها و دلتنگی ها را به جان خرید و اما در آخر به تنهایی در آغوش جاده ،جان داد .

 و اینچنین شد که تن پوش سفید دخترک جوان ، رخت عزای مادر شد ؛ مادری که پس از 10 سال چشم انتظاری و دل نگرانی و هزار یک آرزو بر باد رفته برای دخترش، در بهت و ناباوری کالبد بی جانش را تحویل گرفت تا جگر گوشه ی خود را با تمام آرزوهایش به تن سرد خاک بسپارد .

این گوشه ای از رنج و غم پزشکان این سرزمین و خانوده های آنهاست که به عنوان جامعه مرفه از آنها یاد می‌کنند جامعه ای در هیچ دورانی تا زمان شیوع کرونا ، ارزش خدمات طاقت‌فرسای پزشکان خستگی‌ناپذیر برای جهانیان تا این اندازه ثابت نشده بود، پزشکان در آن برهه از زمان از هیچ‌گونه فداکاری و ایثار در حق بیماران دریغ نکردند حتی جان دادند تا جانی گرفته نشود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار