کد خبر: ۱۱۱۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 10 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در راستای اجرای محله مهدوی باید روی دو محور امنیت و سلامت کار کنیم، در این میان نقش امام جماعت یک مسجد بسیار مهم است، باید برایش ساعت کار تعیین شده و حق الزحمه دریافت کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست تخصصی ارکان محله مهدوی که با حضور ائمه جمعه و محلات مهدوی استان همراه بود، اظهار کرد: هم مسجد بسیار مهم است و هم نام محله مهدوی مسئولیت‌آفرین است اگر بناست محلات را تحت عنوان محله مهدوی بنامیم جانانه باید بایستیم و اقدامی در تراز این نام و بالاتر داشته باشیم.

بنده از همان اوایل انتصاب به این مسئولیت شعارم مازندران سالم و پیشرفته بود، یعنی هدف این باشد که در این دو بخش تلاش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امام جمعه یک شهرستان می‌تواند شرایط موجود و مطلوب آن شهر را بررسی کند، مسئله‌های محلات همان مسئله شهر است، چنانچه مسائل مشخص نباشد با تزریق ۱۰۰میلیارد دلار اعتبار هم تحولی صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مسجد را به خواسته‌های این و آن ندهیم و به خدا بدهیم، گفت: اگر برای خدا کار کنیم مسجد طوفان می‌کند، انقلاب می‌کند، مقابله با بی‌حجابی‌ها نیز از طریق محله باید انجام شود.

این مسئول ادامه داد: البته اگر دنیایی از کار در مساجد انجام شود اما نماز جماعت در آن برپا نشود فایده‌ای ندارد؛ الان حدود دو سوم از مساجد مازندران به‌دلیل نداشتن امام جماعت و نماز جماعت راکد و میت هستند، مساجد نیاز به سه نوبت غذا یا همان برپایی نماز جماعت پررنگ دارند که این تحول مهدوی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز صبح در مساجد آثار معنوی زیادی دارد، تصریح کرد: اولین کار برای داشتن یک محله مهدوی بامحوریت مسجد این است که باید برنامه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: در محله مهدوی باید روی دو محور امنیت و سلامت کار کنیم، در زمینه تولید و رسیدگی به امور مستمندان اگر در محلات هر مسجدی سعی کنیم تولید اقتصادی را در محله خودمان داشته باشیم خوب است‌، چرا که تولید برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: ایمان، امید، وحدت و معنویت چهار واژه‌ای هستند که نماینده ولی فقیه به آن تاکید کردند، باید در راستای تقویت ایمان و امید مردم در محلات کار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هر محله‌ای باید جمع پیرمنشانه با هدف حل اختلافات و دعوی داشته باشد، عنوان کرد: با برپایی محکمه مردمی می‌توان آسیب‌ها را برطرف کرد، شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه قانونی بوده و می‌توانند مسائل محله را برطرف کنند.

وی همچنین افزود: گاهی مسئله و درد متعلق به اعضایی است که بناست مالک امور مسجد باشند، مثلا امام جماعت یا دهیار و شورا خودشان صلاحیت ندارند و عوامل تعارض به منابع طبیعی هستند، حفظ منابع طبیعی و انفال از جمله مسئولیت‌های اصلی محله مهدوی باید باشد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر بناست امام جماعت فقط امام جماعت باشد این محله مهدوی را نمی‌تواند اجرا کند، اگر امام جماعت امامِ محله و تیم محله مهدوی باشد خوب است، باید هر روز حداقل سه ساعت در مسجد حضور فرهنگی داشته باشد، باید به آن‌ها ساعت کاری بدهیم و حق الزحمه پرداخت کنیم، ما دست اندرکاران محله مهدوی باید ضمن هم اندیشی اجرای این طرح در فکر حمایت از ائمه جماعات باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد:
ما ۳۰گروه تبلیغی در مازندران داریم، در عین فداکارای گلایه زیادی دارند از عدم همکاری برخی از نهادها، باید از گروه‌های جوان طلاب جهادی در حوزه‌های فرهنگی استفاده کنیم، در هر حال این شروع مبارک بسیار خوب است، امید آنکه باتوجه به مسجد بدون رهاکردن و دست کم گرفتن آن از این کار توبه کرده و مساجد را احیا کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، در کنارش نهادهای قانونی باید وظایف اجتماعی خود را در مقابل با آسیب‌های مختلف و عوامل مخل امنیت داشته باشند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار