کد خبر: ۱۱۱۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 09 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، فصل گرم تیر ماه که از راه می رسد، کم کم شدت گرما به اوج خود می رسد، گرمایی که دیگر نشان از چیدن خوشه های گندمی می دهد که کشاورزان یک سال را برای برداشت آن زحمت می کشند، تاریخی که برای برداشت گندم آغاز می شود از دهم تیر ماه است که به گفته ی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان 82 مرکز در سطح استان کردستان آماده تحویل گندم از کشاورزان عزیز است.

هزار و ۶۳۱ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت در مزارع را به عهده دارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن اشاره به وضعیت برداشت گندم در این استان، گفت: سطح کل گندم آبی و دیم استان کردستان در سال جاری ۵۸۹ هزار و ۵۰۰هکتار می باشد.

پیمان اسکندری ضمن اشاره به پیش بینی صورت گرفته در خصوص میزان برداشت این محصول در استان کردستان، یادآور شد: با توجه به وضعیت مناسب بارش و دمای هوا، پیش بینی می شود از این سطح بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شود.

وی به وضعیت بارش ها در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: میانگین بارندگی سال زراعی جاری در استان کردستان ۴۷۸ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از گندم کاشت شده در این استان اشاره کرد و گفت: مدیریت مناسب همکاران جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان عزیز در مبارزه با عوامل خسارت زا، تغذیه مناسب و بارندگی مطلوب سبب شده است که محصول گندم امسال از لحاظ کمی و کیفی بالاتر از سنوات گذشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت برداشت محصول گندم در استان کردستان، عنوان کرد: در سال جاری هزار و ۶۳۱ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت در مزارع را به عهده دارند.

اسکندری بیان کرد: در سطح استان کردستان برای نظارت بر عملیات برداشت دو اکیپ استانی، ۹ اکیپ شهرستانی و بیش از ۴۰ اکیپ مراکز جهاد کشاورزی و ۱۳ اکیپ بخش خصوصی تعیین و تجهیز شده اند.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای جمع آوری و خرید گندم کشاورزان کردستانی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۲ مرکز در سطح استان آماده تحویل گندم از کشاورزان عزیز هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان اظهار کرد: اگر کشاورزان تخلف یا کم کاری از مراکز خرید دیدند سریعا به مراکز جهاد کشاورزی یا جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند و همکاران ما به صورت شبانه روزی موارد را بررسی و با هر گونه تخلفات احتمالی برخورد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار