نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:بخش معدنی یک بخش اثر گذار در اقتصاد است و در برنامه هفتم توسعه یک نقش اساسی برای آن در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 05 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد رضا بهرامن در بیست ویکمین اجلاس هیات عمومي سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود :برای بخش معدن رشد۱۳ درصدی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است و برای تحقق این رشد باید ساختارها را بر این مبنا تغییر دهیم و نظام مهندسی نیز باید خود را به این مهم تطبیق دهد و آماده کند.
وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی باید بتواند نقش اساسی خود را ایفا کند تادر رشد وتوسعه اقتصاد اثرگذار باشد یادآورشد: باید بتوانیم به نقش توسعه ای که برای ما در برنامه راهبردی و براساس نقشه راه تعیین شده عمل کنیم.
وی با بیان اینکه بخش معدن به عنوان موتور پیشران استراتژی توسعه صنعتی و تجارت بین‌المللی کشور می‌تواند دولت را در مسیر توسعه اقتصادی همراهی کند اظهارداشت: نگاه مثبت دولت به بخش معدن و فعالان بخش خصوصی آن، معدنکاران را امیدوارکرده و این موضوع بسیار خوشحال کننده است چرا که هم اکنون بخش معدن به تنهایی می‌تواند سهم بالایی در اشتغال زایی داشته باشد و در کنار دولت انتظاراتی که نسبت به ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد را برآورده کند اما این امر زمانی تحقق می ‌یابد که دولت نگاه ویژه و عملیاتی به فعالیت‌های معدنی داشته باشد.
بهرامن با بیان اینکه با افزایش صادرات بطور مسلم میزان اشتغالزایی هم افزایش خواهد یافت افزود: معتقدیم بخش معدن قادر است پایدارترین شغل‌ها را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد کند و همین مقدمه‌ای برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار و اشتغال زا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه درصورتی که در نظام مهندسی به مسایل و وظایفمان که در قانون برای ما تکلیف شده خوب عمل نکنیم نمی‌تونیم به وظایف خود در مقابل متولی بخش معدن خوب عمل کنیم گفت:امروز جامعه ما نیازمند توسعه است و حرکت خود را در جهت تغییر در روند سیاست های کلان درنظر گرفته است اگر امروز مجلس شورای اسلامی مبحث دیپلماسی اقتصادی را مطرح می‌کند به این دلیل است که
این نگاه وجود دارد که نظام مهندسی در دیپلماسی اقتصادی نقش دارد.
وی با اشاره به ضرورت تغییر ساختار از وضع موجود به شرایط مورد نیاز جامعه گفت:درصورت تغيير ساختارها میتوانیم در تمام بخش ها اثرگذار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار