مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد:
در پی انتشار خبری مبنی بر طعم و مزه نامطلوب آب در برخی از نقاط شهر تفت، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد از کنترل سلامت و بهداشت آب شهر تفت با میزان کلر مشخص خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 05 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابراهیم علیدوست در واکنش به کیفیت نامناسب آب در شهر تفت، اظهار کرد: به علت قطع برق فشارقوی در محل مخازن شحنه به مخزن تفت و مهریز، شهر تفت با افت فشار آب و قطعی موقت روبه‌رو شد.

وی افزود: افت فشار در این شهر باعث شد تا بالاجبار از تمام ظرفیت‌های منابع آبی  داخلی در سطح شهر تفت جهت تأمین آب استفاده نماییم.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد با اشاره به اینکه برای فعال‌کردن و ایمن‌سازی شبکه مذکور از میزان کلر بالاتری استفاده کردیم، اظهار داشت: این میزان کلر، در برخی نقاط بر روی طعم و بوی آب به ویژه معابر بن‌بست، تأثیرگذار بود.

وی در ادامه به میزان کلر بر اساس ماده استاندار 1053 اشاره کرد و گفت: بر اساس استانداردهای موجود، میزان کلر تزریق شده و سلامت آب از سوی آزمایشگاه‌های مجهز شرکت آبفا و مرکز بهداشت شهرستان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

علیدوست در راستای اطمینان خاطر شهروندان بیان کرد: در برخی از معابر بن‌بست، آب شبکه توزیع به طور کامل تخلیه و مشکل بوی کلر نیز رفع شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد در پایان نیز تأکید کرد: شهروندان شهرتفت از بابت کیفیت آب شرب نگران نباشند و با اطمینان خاطر از شبکه‌های آب شهری استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار