در این مقاله قصد داریم تا شما را با فناوری چاپ لیبل لباس، چاپ دی تی اف یا چاپ روی پارچه آشنا کرده و به معرفی مزایا و کاربردهای آن بپردازیم. به همین دلیل اگر در دسته افرادی قرار دارید که نسبت به این تکنولوژی و نحوه عملکرد آن کنجکاو هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 02 July 2023

امروزه انجام چاپ روی لباس به­عنوان یک روش برای کسب درآمد و کارآفرینی به­حساب می­آید و اکثر بیزینس­ها، تولیدی­های پوشاک و مزون­دارها به­دنبال اجراکردن طرح­های مختلف روی لباس­ها و پارچه­ها هستند تا بتوانند نسل جدید را به­عنوان تارگت مارکت خود قرار داده و از بازار رقابت حذف نشوند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با فناوری چاپ لیبل لباس، چاپ دی تی اف یا چاپ روی پارچه آشنا کرده و به معرفی مزایا و کاربردهای آن بپردازیم. به همین دلیل اگر در دسته افرادی قرار دارید که نسبت به این تکنولوژی و نحوه عملکرد آن کنجکاو هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی خدمات چاپ دی تی اف در تبریز برای تولیدی ها پوشاک و لباس

معرفی چاپ دی تی اف

چاپ دی تی اف را معمولا به­عنوان یک روش چاپ روی لباس می­شناسند. نکته قابل توجه در رابطه با این روش این است که هیچ محدودیتی در رابطه با نوع پارچه وجود ندارد و می­توان روی انواع پارچه­های ژاکارد، لنین، وال و کرپ آن را پیاده­سازی کرد.

این روش مخفف عبارت DTF (Direct To Film) بوده و علت وجود کلمه "فیلم" در آن مربوط به عملکرد این فناوری می­شود. در رابطه با آن باید بگوییم که ابتدا طرح موردنظر را مشابه فیلم­های رادیولوژی رکورد می­کنند. بعد از آن یک لایه رنگ سفید روی طرح چاپ­شده اعمال کرده و درنهایت با استفاده از یک پودر مخصوص که مشابه چسب است، پارچه را برای رفتن داخل کوره آماده می­کنند.

همه چیز در مورد طرح روی لباس

همان­طور که در این فناوری هیچ محدودیتی برای نوع پارچه تعریف نشده ­است و حتی می­توان از آن برای چاپ روی کفش نیز استفاده کرد، طرح­های مختلفی وجود دارند که قابل اجرا توسط تکنولوژی دی تی اف هستند.

به­طوری که فرقی نمی­کند قصد چاپ مارک و لوگو را دارید، یا به­دنبال طرح­های مخصوص با پیام­های متفاوتی هستید؛ چیزی که اهمیت دارد این است که برای چاپ روی لباس با طرح و پارچه مورد نظرتان، می­توانید روی عملکرد این فناوری حساب کنید.

معرفی خدمات چاپ دی تی اف در تبریز برای تولیدی ها پوشاک و لباس

چاپ روی لباس چه مزیت­ هایی به ­دنبال دارد

استفاده از دی تی اف برای چاپ پوشاک دارای مزیت­های زیادی است که همه آنها را در قالب یک لیست منتشر کرده ­ایم:

  • نوع پارچه: همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، این فناوری قابل اجرا روی همه انواع پارچه­ها است.
  • زمان: در این روش فرآیند آماده­سازی لباس برای اجرای چاپ روی پارچه، اصلا زمان­بر نیست و در مدت کوتاهی انجام می­شود.
  • رنگ چاپ: به­کمک این روش هیچ نیازی به نگرانی از بابت منتقل­شدن رنگ چاپ به سطح پارچه وجود ندارد. به همین دلیل پوست افراد با پوشیدن این لباس­ها دچار حساسیت نخواهد شد.
  • ماندگاری بالا: طرح­هایی که به­کمک چاپ دی تی اف اجرا می­شوند، از ماندگاری قابل توجهی برخوردار بوده و حین شستشو دچار آسیب نخواهند شد.
  • عدم نیاز به کوتینگ: کوتینگ یک ماده است که معمولا قبل از انجام چاپ لباس روی پارچه اعمال می­شود تا پذیرش رنگ در پارچه افزایش پیدا کند. بنابراین خبر خوب این است که با به­کار گیری تی دی اف، هیچ نیازی به این ماده احساس نمی­شود.
  • سازگاری با پارچه­های رنگی: اکثر روش­های چاپ هنگام اجرای طرح روی پارچه­های رنگی، دچار محدودیت شده و کیفیت کار آنها، رضایت­بخش نیست. اما با استفاده از فناوری تی­دی­اف این مشکل برای همیشه برطرف شده است.
  • تجهیزات: روش­های دیگر به گونه­ای هستند که برای چاپ روی پارچه نیاز به شابلون، سیلندر و برخی تجهیزات دیگر دارند. همین موضوع باعث شده تا هزینه­های چاپ برای تعداد لباس­های کم برایشان مقرون­به­صرفه نباشد. باید بگوییم این مسئله نیز مانند روش قبل با فناوری تی­دی­اف حل شده است.
  • شستشو: به­عنوان یکی دیگر از مزیت­های این روش باید گفت که بعد از تمام­شدن پروسه چاپ، هیچ نیازی به شستشوی پارچه یا لباس مورد نظر وجود ندارد.
  • بدون محدودیت: مزیت بدون محدودیت­بودن این روش به­قدری است که باید آن را در قالب مثال­های مختلف عنوان کنیم. در واقع حتی اگر نیاز به چاپ لوگو روی کلاه، جوراب، دستکش و انواع لباس­های دیگر نیز داشته باشید، می­توانید از ویژگی­های بی­نظیر چاپ روی پارچه به­کمک تی­دی­اف، بهره­مند شوید.

معرفی معایب چاپ با روش دی تی اف

با توجه به اینکه هیچ خدمت، محصول و دستگاهی بدون عیب وجود ندارد، نوبت به آن می­رسد تا صحبت کوتاهی در رابطه با معایب این روش داشته باشیم. در واقع سایز چاپ در روش دی­تی­اف محدود است و رقم آن به 35 سانتی­متر می­رسد. البته باید اشاره کرد که در موارد صنعتی، می­توان این رقم را تا عرض 60 سانتی­متر افزایش داد.

دومین و آخرین عیب دی­تی­اف مربوط به قیمت آن می­شود. به­طوری که در این روش تعداد سفارش هیچ تغییری در هزینه نهایی ایجاد نمی­کند و قیمت آن در مقایسه با دیگر روش­های چاپ، بالاتر است.

معرفی کارن چاپ؛ چاپ دی تی اف تبریز

کارن چاپ برندی است که در زمینه چاپ لباس در شهر تبریز فعالیت می­کند و مشتری­ها آن را با نام تبریز چاپ می­شناسند. ازاین­رو با توجه به سابقه درخشانی که کارن چاپ در حرفه خود دارد، به­عنوان ارائه­دهنده خدمات چاپ روی لباس به روش دی تی اف شناخته می­شود.

همچنین لازم به ذکر است که این برند علاوه بر چاپ لباس تبریز، توانایی پاسخگویی به سفارش­های دیگری نظیر چاپ طرح روی لیوان، قاب موبایل، کوسن، روسری، پازل و تخت شاسی را نیز داشته و سفارش­های مشتری­های خود را در اسرع وقت و کیفیت مطلوب به آنها تحویل می­دهد.

معرفی خدمات چاپ دی تی اف در تبریز برای تولیدی ها پوشاک و لباس

جمع ­بندی

چاپ روی لباس از سری اقداماتی است که نیاز به فناوری­های پیشرفته مثل دی تی اف دارد و انجام آن باعث می­شود تا تولیدی­ها، مزون­دارها و صاحبین مشاغل، توانایی بقا و فروش محصولات خود به نسل جدید را داشته باشند.

از مزیت­های این روش می­توان به سریع آماده­شدن سفارش، عدم نیاز به ماده کوتینگ، ماندگاری بالا، اجرای انواع طرح و رنگ، عدم نیاز به شستشو، سازگاری با پارچه­های رنگی و عدم محدودیت در رابطه با جنس پارچه اشاره کرد.

به همین دلیل اگر علاقه­مند به چاپ طرح خاصی رو لباس و پارچه موردنظر خود هستید، نسبت به ثبت سفارش و خرید محصول از کارن چاپ یا تبریزچاپ اقدام کنید. این مجموعه به­عنوان اولین ارائه ­دهنده خدمات چاپ روی انواع پارچه، قابل موبایل، لیوان و روسری شناخته می­شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :