شهردار اهواز با بیان اینکه حدود ۹ هزار نفر از رسمی تا پیمانکاری و قراردادی در شهرداری اهواز مشغول کار هستند گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران این شهرداری، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تبدیل وضعیت شدند که موجب اطمینان قلبی و ضمانت شغلی آنها شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 27 June 2023

رضا امینی در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به ایجاد سامانه نیروی انسانی برای مدیریت و شفافیت در حوزه نیروی انسانی در شهرداری اهواز افزود: ازدیاد نیروی انسانی راه هرگونه استخدام جدید در شهرداری را مسدود کرده است مگر با تصویب شورای اسلامی شهر برای مواردی مانند آتش نشانی که نیازمند نیروی کار هستیم که مراحل اداری برای دریافت مجوز از سازمان امور استخدامی در حال انجام است.

وی درباره پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نیز گفت: روال پرداخت حقوق در شهرداری در گذشته به گونه‌ای بود که ابتدا حقوق شهردار، سپس مدیران و کارمندان پرداخت و در نهایت گاهی با تاخیر ۲ ماه حقوق کارگران پرداخت می‌شد اما اکنون این روال برعکس شده به گونه‌ای که ابتدا حقوق کارگران، سپس کارمندان و در مرحله آخر حقوق مدیران و شهردار پرداخت می‌شود.

سرانه فضای سبز اهواز کمترین در میان کلانشهرها

امینی در خصوص وضعیت فضای سبز اهواز نیز توضیح داد: سرانه فضای سبز اهواز در میان کلانشهرهای ایران کمترین میزان است که مهمترین دلیل آن نبود شبکه آبیاری آب خام در اهواز است. بر اساس مطالعات انجام شده برای اینکه تمام آیلندها و حاشیه‌های معابر شهر اهواز را با فضای سبز به ویژه گیاهان مثمر پوشش دهیم نیازمند یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم.

وی با اشاره به کاهش تنوع در فضای سبز اهواز بیان کرد: باید به درختان بومی مانند نخل، بلوط، کنار و سایر درختان بومی توجه بیشتری شود. نهضت درختکاری برای فصل درختکاری پیش بینی شده است برای این کار در تلاش هستیم که با ایجاد مقدمات لازم و توسعه شبکه آب خام، آبیاری با تانکر را به حداقل برسانیم و روش‌های آبیاری را تغییر دهیم چرا که آبیاری با تانکر علاوه بر هزینه بر بودن برای فضای سبز نیز مضر است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه شبکه آب خام مهمترین عنصر ارتقای فضای سبز است، اضافه کرد: برای باز زنده سازی ۱۰۵ هکتار حاشیه کارون در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم که شروع آن با سپاه است؛ علاوه بر آن با فولاد خوزستان نیز در حال رایزنی برای این کار هستیم.

احداث 43 پارک محله‌ای در شهر

وی گفت: احداث ۴۳ پارک محله‌ای در سطح شهر اهواز پیش بینی شده است و با تفاهم‌هایی که با شورای اسلامی شهر خواهیم داشت در نیمه دوم امسال پروژه آنها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات نیازمند همراهی مردم و سایر دستگاه‌ها و حضور سرمایه‌گذار هستیم؛ این اطمینان وجود دارد اگر نهضت درختکاری آغاز شود، همراهی مردم را خواهیم داشت.

شهردار اهواز گفت: تعطیلات نوروز و فصل بهار امسال ۶ میلیون و ۲۰۰هزار گل در فضای سبز اهواز کاشته شد که این میزان ۱۰ برابر سال‌های گذشته بود. علاوه بر آن ۳۰ میلیاردتومان برای نورپردازی‌های جدید هزینه شد و ۵۲ آبنما نیز باز زنده سازی شد.

امینی همچنین از خرید دستگاه‌هایی برای بازیافت نخاله خبر داد که به صورت پرتابل بوده و به محلات مختلف رفته و همانجا نخاله را جمع آوری و ضایعات را جداسازی می‌کنند و پس از آن مواد اولیه ساخت جدول و فرش پیاده روها را داده بندی و تولید می‌کند. در سازمان عمران شهرداری نیز دستگاهی مستقر شده که در حال نصب است و تا هفته آینده شروع به کار کرده که می‌تواند روزانه ۸۰۰ متر جدول و ۲۰۰۰ متر کفپوش تولید کند.

منبع/ایرنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار