مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اهدافمان باید نگاه راهبردی و نگاه عملیاتی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 26 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در جلسه‌ی هماهنگی "نذر قربانی" که با حضور معاونین و روسای ادارات برگزار شد، اظهار داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اهدافمان باید نگاه راهبردی و نگاه عملیاتی داشته باشیم.

 

ضرورت نگاه راهبردی بلندمدت و نگاه عملیاتی، برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در مناسبت‌ها در جامعه  

وی افزود: نگاه راهبردی بلند مدت، به مسئله مناسبت هاو استفاده از ظرفیت معنوی آن مانند: ماه مبارک رمضان و عید قربان و... جهت ترویج فرهنگ احسان و احیاء سنت هایی مانند حبه، وقف و... در جهت جامعه سازی و ایجاد فرصتی برای جذب مشارکت‌های مردمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه کار عملیاتی در نذر قربانی دارای چند رکن است بیان داشت: اصل سنت ما قربانی دام زنده است که به همین منظور قربانگاه های ابراهیمی ناظر به نگاه به آینده باید از حالت نمادین خارج شده و در هر محله یک قربانگاه عمومی ایجاد شود.

معافی با اشاره به مدیریت وجوهات نقدی جهت قربانی و یا خرید گوشت گفت: جهت تحویل گوشت قربانی، از طریق مراکز نیکوکاری باید برنامه ریزی های درست انجام شود تا گوشت های تحویل شده در سریع ترین زمان بین نیازمندان توزیع گردد.

وی گفت: برای احیاء فرهنگ خیر و احسان باید کارگروه‌های تبلیغات تشکیل شده و از آن در جهت جذب کمک‌های خیران و حامیان و مردم نیکوکار به نفع نیازمندان بهره‌برداری نمود.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران روستاها را شبکه های اصلی احسان و نیکوکاری دانست و گفت: در جهت استفاده بهینه از جغرافیای جذب و توزیع، برنامه‌ریزی هایی در جهت مدیریت قربانی در روستاها باید انجام شود.

معافی تصریح کرد: هماهنگی و مکاتبات با ارکان حاکمیت در استان ( استاندار، فرماندار و...) جهت حضور در قربانگاه ابراهیمی کمیته امداد انجام می‌گردد.

خاطر نشان می شود: با توجه به در پیش بودن عید قربان ۳۲ قربانگاه ابراهیمی در سراسر استان فعال خواهد بود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار