حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در سالروز شهادت امام باقر (ع) غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 26 June 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آستان مقدس احمدی و محمدی در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) مملو از حضور زائران و عاشقانی است که برای عرض تسلیت به این مکان روحانی و ملکوتی آمده اند.

زائران و مسافران از اقصی نقاط فارس خود را به این مکان مقدس و ملکوتی رسانده اند تا شهادت امام پنجم شیعیان را به امین ولایت حضرت شاهچراغ (ع) تسلیت گویند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی علیهم السلام گفت: همزمان با شهادت امام محمد باقر علیه السلام، مراسمی سخنرانی آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و مداحی حاج صادق آهنگران در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.

امام جمعه اردبیل در این مراسم به بیان نمونه‌هایی از اعجاز‌های اهل بیت (ع) پرداخت و شاخصه‌های خاص این خاندان گرامی را برشمرد و گفت: علم خدایی ائمه اطهار (ع) دنیا را متحیر کرده و عرفان، قدرت روحی، تصرفات تکوینی و چشم غیب بین ایشان حیرت آور است.

جبل عاملی در ادامه با طرح این سوال که چرا امت مسلمان پس از پس از پیامبر اکرم (ص) و نزول قرآن کریم نیازمند حضور و اعتقاد به امام است، اظهار کرد: مردم مسلمان باید پاسخ این سوال را بدانند تا بتوانند به جایگاه شیعه آرمانی علی (ع) بودن دست یابند.

او گفت: با اینکه قرآن پس از اعلام ولایت امام (ع) فرمود امروز دین شما کامل شد و همه چیز در قرآن به کمال بیان شده، اما باز هم وجود و اعتقاد به ۱۲ امام بزرگوار به ۱۰ دلیل ضرورت دارد.

امام جمعه اردبیل گفت: فقدان این ۱۰ دلیل خسارت‌ها و تفرقه‌هایی را به بار می‌آورد که حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) از سوی تکفیری‌های ملعون تنها نمونه‌ای از آن است.

جبل عاملی در توضیح یکی از این دلایل ضرورت امامت اهل بیت (ع) گفت: در قران کریم بیان شده که برای هدایت امت پیامبر، قرآن و میزان فرستاده شده است.

او گفت: نخستین علتی که ما نیازمند وجود امام هستیم این است که متون دینی نیاز به مرجعیت علمی دارد چرا که یک آیه را به چند شکل می‌توان تفسیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: قرآن نمی‌خواهد مردم را فرقه به فرقه کند و به صراحت بیان کرده که اگر کسی در امت اسلام تفرقه افکنی کند، بنابراین با وجود آیه‌های متشابه در این کتاب مقدس، راهکار وحدت مسلمانان در تفسیر میزان قرار دادن ائمه اطهار (ع) است.

جبل عاملی گفت: خداوند در قرآن کریم درباره خلوصیت دین با حساسیت بسیار سخن گفته و دین را پس از پیامبر به تبیین کننده‌هایی می‌سپارد که همان ۱۲ امام معصوم هستند.

او یادآور شد: هنگامی که با ظلم و ستم و جهالت، در طول تاریخ امامان معصوم (ع) را کنار گذاشتند، دروازه تاویل باز و جامعه تکه تکه شد درحالی که امام منشا وحدت جامعه مسلمانان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار