مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: پیش بینی می‌شود از هر هکتار مزارع این شهرستان بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم گل و بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم دانه روغنی گلرنگ برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 25 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: یحیی مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: برداشت گلرنگ شامل برداشت گل و سپس برداشت دانه است.
وی افزود: برداشت گل بصورت غیر مکانیزه و دستی تا نیمه تیر ماه ادامه دارد و بعد از آن از اوایل مرداد ماه برداشت دانه بوسیله کمباین آغاز می‌شود.
مرادی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از هر هکتار مزارع این شهرستان بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم گل و بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم دانه روغنی گلرنگ برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه گیاه گلرنگ در تناوب زراعی جایگزین مناسب برای گیاهان پر آب بر است، تصریح کرد: در سال زراعی جاری با اجرای طرح تغییر الگوی کشت، برای نخستین بار حدود ۶۰ هکتار از اراضی به کشت این گیاه کم آب‌بر، بصورت دیم اختصاص پیدا کرد.
مرادی گفت: روغن گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی اسید‌های چرب غیراشباع، یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی به‌شمار می‌رود و اصلاح بافت خاک، مبارزه با آفات و بیماری‌ها از دیگر مزایای کشت این گیاه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: کاشت گلرنگ به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است؛ همچنین با توجه به خصوصیات زراعی آن، موجب افزایش تولید گندم در واحد سطح بعد از کشت گلرنگ در مزرعه می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، گل رنگ ، پاسارگاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار