استاندار البرز گفت: تامین خوابگاه و خانه کارگری در دستور کار قرار گرفت و ساخت یک شهرک مسکونی در اشتهارد اکنون آغاز شده و در خصوص تردد و حمل ونقل نیروی کارگری به شهرک ها نیز برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 25 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی عبداللهی در نود و نهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدا، دیدار با دکتر محسن رضایی دبیر هماهنگی سران قوا و موارد مطروحه در این دیدار را مورد اشاره قرار داد. 

وی ادامه داد: با اشراف به مشکلات و دغدغه‌های بخش خصوصی استان، رایزنی ها و جلسات تخصصی با مسئولان ملی در جریان است.

عبداللهی گفت: فعالان اقتصادی استان باید مجموعه موضوعات خود در حوزه های اقتصادی و بویژه مالیات را احصا کنند تا در سفر مسئولان ملی به استان مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: مطالبات بخش خصوصی از شرکت های دولتی مورد بررسی قرار گیرد و راهکاری برای وصول آنها با اعطای اختیارات به استان ها اتخاذ شود.

استاندار البرز گفت: ستاد تسهیلات استان باید افزایش قدرت و اختیارات داشته باشد تا در مواقع اضطراری برای کمک به تولید و صنعت، تصمیم گیری کند.

وی افزود: در حوزه صادرات باید برای تجار تسهیلات در نظر گرفته شود چراکه عدم حمایت در این بخش مساوی با از دست دادن بازار کشورهای دیگر بویژه همسایه ها خواهد بود. 

عبداللهی گفت: افزایش حمایت ها و تسهیلات در حوزه صادرات، رشد تولید، اشتغال و رونق اقتصادی را همراه خواهد داشت. 

وی به اهمیت فرودگاه پیام در توسعه صادرات استان، افزود: بخش کارگو این فرودگاه در صورت تخصیص یارانه سوخت و مدیریت تخصصی، می تواند در کیفیت و کمیت صادرات تاثیر بسزایی داشته باشد، از این رو با طرح دوباره این موضوع بدنبال راهکار هستیم.

استاندار البرز گفت: در خصوص تامین نیروی کار شهرک های صنعتی استان نیز در قرارگاه اشتغال البرز مقرر شد کارگروه احصا نظام مسائل حوزه اشتغال استان تشکیل شود و به صورت تخصصی برای این موضوع تصمیم سازی و تصمیم گیری شود.

وی افزود: تامین خوابگاه و خانه کارگری در دستور کار قرار گرفت و ساخت یک شهرک مسکونی در اشتهارد اکنون آغاز شده و در خصوص تردد و حمل ونقل نیروی کارگری به شهرک ها نیز برنامه ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار