سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از پیگیری اخذ مجوز‌های تخصصی ترخیص برخی کالا‌های وارداتی با هدف افزایش درامد‌های گمرکی و رونق بخشی به تجارت استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 23 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از صدا و سیما علی اصغرعباس زاده با توجه به رشد ۶۲ درصدی درآمد‌های سال ۱۴۰۱ گمرکات کرمانشاه در بخش استانی افزود: حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با هدف افزایش بیش از پیش درآمد‌های استانی و ملی خود در حال پیگیری اخذ مجوز‌های تخصصی از گمرک ایران در خصوص ترخیص واردات برخی کالا‌ها برای استان کرمانشاه است .
عباس زاده اظهار داشت: تخصصی شدن گمرکات استان در ترخیص واردات برخی کالا‌ها، نه تنها در افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصاد استان تاثیر گذار است، بلکه رضایت تجار و بازرگانان، بدلیل کوتاه شدن زمان فرآیند واردات کالا و رفع مشکلات احتمالی پیش روی آنان را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: با اخذ این مجوز‌های تخصصی در فرایند ترخیص کالا‌های وارداتی، شاهد افزایش درآمد‌های گمرکی استان خواهیم شد و این نیز برای استان نقطه قوتی خواهد بود
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه افزود: همزمان با پیگری این موضوع از گمرک ج. ا. ا، هماهنگی‌های مورد نیاز نیز در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی برای کارشناسان و ارزیابان گمرکات استان کرمانشاه با همکاری دفتر آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران در حال انجام می‌باشد.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با توجه به اینکه بیشترین عایدی و درآمد‌های گمرکی استان کرمانشاه از محل واردات و با اخذ حقوق ورودی از کالا، حاصل می‌شود، بیان داشت: علاوه بر اخذ مجوز‌های تخصصی ترخیص برخی کالا‌های وارداتی برای استان، می‌توان با فراهم نمودن بستر‌های لازم برای ایجاد دهکده لجستیک، میزان واردات استان را به چندین برابر افزایش داد.
عباس زاده با اشاره به نقش پارک لجستیک در پویایی اقتصاد و رونق تجارت استان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های دهکده لجستیک در افزایش واردات کالا، می‌توان درآمد‌های ملی و استانی را نیز چندین برابر افزایش داد.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی درامد‌های گمرکات استان کرمانشاه در دو ماهه سپری شده از سال جاری و افزایش ۴۲۶ درصدی آن در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از پتانسیل و ظرفیت خوب مجموعه گمرکات استان در افزایش درآمد‌ها در حوزه ملی و استانی خبرداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار