کد خبر: ۱۱۱۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 19 June 2023

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

نخستین روز از آخرین ماه قمری یکم ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است این روز خجسته و مبارک به نام روز ازدواج نامگذاری شده است در روزی بهترین دختر عالم به عقد بهترین مرد عالم درآمدند. 

ازدواج دررمبانی اسلامی بسیار ارزشمند است و نصف دین انسان را کامل می کند، طبق فرمایشات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هيچ چيزی نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نيست، برای برداشتن موانع ازدواج جوانان آن باید خانواده ها و همراه جوانان از درخواست های زیاد صرف نظر کنم چشم هم چشمی ها را کنار بگذارند تا ازدواج آسان پیش روی جوانان قرار گیرد جوانانی که طالب به تشکیل خانواده هستند سطح توقع و انتظارات خود را از زندگی کاهش دهند.

داشتن آرامش و اطمینان در سایه خانواده . داشتن اقتصاد پویا . تامین نیازهای جنسی ، جسمی ، روحی ، عاطفی  و مالی . یکی از مهمترین دلایل اهمیت ازدواج در اسلام ، مدیریت تعالیم انسانی و اجتماعی در سایه خانواده است.

تشکیل خانواده در سایه ازدواج مستلزم حمایت های زوج از یکدیگر است و بنا گذاشتن زندگی بر آسان گیری و احترام به والدین می تواند در ادامه مسیر پشتوانه خوبی برای آنها باشد. ازدواج موفق با گذشت، عشق، احترام، صبوری محقق می شود.

می شود با عشق و ایمان به خداوند متعال زندگی ساده و مشترک خود را آغاز کرد تا با یاری زن و شوهر مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود و خاطره های عشق و یاری به یادگار بماند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار