سرپرست گمرکات کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: اخذ مجوز‌های تخصصی ترخیص برخی کالا‌های وارداتی برای استان کرمانشاه و فراهم کردن بستر‌های لازم برای ایجاد دهکده لجستیک، میزان واردات استان را به چندین برابر افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 19 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده شامگاه روز گذشته در جلسه کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استان کرمانشاه، اظهار کرد: حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با هدف افزایش بیش از پیش درآمد‌های استانی و ملی خود در حال پیگیری اخذ مجوز‌های تخصصی از گمرک ایران در خصوص ترخیص واردات برخی کالا‌ها برای استان کرمانشاه است.

وی افزود: تخصصی شدن گمرکات استان کرمانشاه در ترخیص واردات برخی کالا‌ها، نه تنها در افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصاد تاثیر گذار است، بلکه رضایت تجار و بازرگانان، بدلیل کوتاه شدن زمان فرآیند واردات کالا و رفع مشکلات احتمالی پیش روی آنان را به دنبال خواهد داشت.

عباس زاده تصریح کرد: با اخذ این مجوز‌های تخصصی در فرایند ترخیص کالا‌های وارداتی، شاهد افزایش درآمد‌های گمرکی خواهیم شد و این برای استان کرمانشاه نقطه قوتی خواهد بود.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه در ادامه با توجه به پتانسیل خاص استان کرمانشاه، از جمله وجود راه آهن، داشتن چندین مرز فعال مشترک با کشور عراق، به موضوع ایجاد دهکده و پارک لجستیک در کرمانشاه و مزیت‌های آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر اخذ مجوز‌های تخصصی ترخیص برخی کالا‌های وارداتی برای استان کرمانشاه، می‌توان با فراهم کردن بستر‌های لازم برای ایجاد دهکده لجستیک، میزان واردات استان را به چندین برابر افزایش داد.

عباس زاده با اشاره به نقش پارک لجستیک در پویایی اقتصاد و رونق تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دهکده لجستیک در افزایش واردات کالا، می‌توان درآمد‌های ملی و استانی را نیز چندین برابر افزایش داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار