شهردار اهواز گفت: میزان مساحت معابر شهری اهواز سه هزار هکتار معادل ۳۰ میلیون مترمربع بوده که ۳۰ درصد آن (۱۰میلیون مترمربع) نیاز به آسفالت دارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 18 June 2023

شهردار کلانشهر اهواز گفت: در سال ۱۴۰۲ با مصوبه شورای شهر، بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای بحث آسفالت در نظر گرفته شده که با این رقم می‌توان بیش از سه میلیون مترمربع آسفالت در اهواز انجام داد.

وی افزود: مساحت شهر اهواز ۲۰هزار هکتار معادل ۲۰۰ میلیون مترمربع بوده که مساحت معابر شهری آن سه هزار هکتار معادل ۳۰ میلیون مترمربع است.

امینی گفت: بر اساس برآوردهای شهرداری، بیش از ۳۰ درصد معابر شهری اهواز یعنی بیش از ۱۰میلیون مترمربع نیاز به آسفالت دارد که با حمایت دولت، مقداری قیر از طریق وزارت نفت به شهرداری تعلق گرفته و امیدواریم تا پایان سال آسفالت باکیفیتی به مردم اهواز تحویل دهیم.

وی افزود: همزمان کار ترمیم آیلندها، پیاده روها و جداول خیابان‌هایی از شهر در اولویت قرار دارند که اگر این اتفاق رخ دهد، شریان‌های اصلی و معابر میانی و فرعی در محلات ترمیم و بهینه‌سازی خواهد شد.

شهردار اهواز گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم الانبیاء سپاه، به عنوان پیمانکار شهرداری کار آسفالت ریزی و احداث فضای سبز را در مناطق محروم برعهده دارد که می تواند موجب رضایت مندی مردم در حاشیه شهرها باشد.

بر اساس این گزارش، معادل یک سوم جمعیت شهر اهواز در سکونت گاه‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند که نیاز به مراقبت و خدمات بیشتری دارند که عمده فعالیت‌های شهردای در محلات و مناطق حاشیه‌نشین در حال انجام است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار