کارشناس مسوول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت یزد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در عربستان گفت: همه حاجیان از لحاظ وضعیت سلامتی در فرودگاه شهید صدوقی یزد غربالگری می شوند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 13 October 2015

به گزارش تابناک یزد،علیرضا پورمازار افزود : با این وجود کار تشخیص و غربالگری حجاج از ویروس کرونا در فرودگاه ، هواپیما و پایگاه سلامت مرزی انجام می شود.

وی اظهار کرد : افرادی که علائم مشکوک به بیماری کرونا داشته باشند، شناسایی و به سرعت به بیمارستان اعزام می شوند.
پورمازار ادامه داد: همچنین به خانواده های زائرین مکه مکرمه اموزشهای لازم داده شده و در فرودگاه تمام تمهیدات اندیشیده شده است.
وی اظهار کرد: با بیمارستانهای استان هم هماهنگی لازم انجام شده در صورت وجود بیماری کرونا سریع بیمار را ویزیت و بستری کنند.
پورمازار با توجه به اینکه موضوع بیماری کرونا در عربستان از سالهای گذشته وجود داشته به همین ترتیب حجاج قبل از تشرف به سرزمین وحی بسته های آموزشی قبل از سفر به انان ارائه و همچنین آموزشهای لازم به روسای کاروانها داده شد.
کارشناس مسوول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت یزد افزود:از همه حاجیان می خواهیم که به خصوص تا دو هفته اول بعد از بازگشت اگر تب، سرفه یا هر گونه ناراحتی داشتند، حتما به پزشک مراجعه کنند.
وی از تمام حاجیان و نزدیکان آنها خواست که از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و مهمانی و ولیمه خود را به تاخیر بیندازند و افراد پس از چند روز به دیدار انها بروند.
ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آن زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس هاست.
علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است.
بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد و در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: 35 درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیماری جدید کرونا از شتر به انسان منتقل می شود و واگیردار است.
نخستین گروه حجاج استان یزد فردا/22 مهرماه/ به استان باز می گردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار