مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: نقش مهم جهاد گران در عرصه کشاورزی و تولید بسیار ارزشمند است به طوری که اقتصاد کشور را رونق و نبض پیشرفت و توسعه در تولید را برعهده گرفته است .
کد خبر: ۱۱۱۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 18 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛عبدالنبی امینی پور در گفتگو با خبرنگار ما به اعتبار هزینه شده در بخش های مختلف کشاورزی آبدانان اشاره کرد وبیان داشت :این ۶۰ میلیارد تومان ، اعتبار در طول یک سال در سرفصل های بخش کشاورزی هزینه شده است .

وی افزود : این اعتبار در بخش‌های تقویت خط ویژه مکانیزاسیون ، پرواربندی دام ، دامدار کارت ، آب و خاک ،احداث آب نما ، ترمیم و رکلاژ جاده های بین مزارع ، مشاغل خانگی و سایر موارد هزینه شده است .

امینی پوراضافه کرد: از همین مبلغ اعتبار تعدادی ۵ طرح پرواربندی دام با تعداد۱۴۰۰ راس دام تشکیل شده است که یکی از تلاش های ما تثبیت و حمایت از بخش پروار بندی دام در شهرستان است تا شاهد رونق بیش از بیش این بخش باشیم .

وی با اشاره به اشتغالزایی برای 144جوان جویای کار از محل این اعتبار ، افزود : بخش کشاورزی تلاش خود را برای حمایت از فارغ تحصیلان و افرادی که با ارائه طرح های اشتغال زایی اعلام می‌کنیم تا بتوانیم شغل‌های پایداری در بخش های مختلف ایجاد و با رونق اشتغال اقتصاد منطقه را سرزنده نگهداریم .

امینی پور با ابراز رضایت از میزان برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان و بیان داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۳۱ هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان آبدانانی خریداری شده است .

وی گفت: شهرستان آبدانان بیشترین سطح زیر کشت دیم استان را داراست ولی ریزش های نزولات آسمانی در موقع مناسب ،حمایت تشویقی آموزش رایگان ،پرداخت یارانه کود ،سم و بذور مورد نیاز ،تامین ادوات کشاورزان از عوامل مهم برداشت موفقیت آمیز انواع محصولات کشاورزی در سال جاری بود .

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان یاد آور شد : در آبدانان تعداد ۷ هزار و۵۰۰ بهره بردار کشاورزی ودامی در تولید نقش ایفا می‌کنند که با حمایت های تسهیلاتی و پشتبانی آموزشی مهندسان جهاد تلاش می‌کنیم ضمن تثبیت این بهره برداران تعداد آنهارا افزایش دهیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار