نماینده سابق مجلس در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
هاشمی پور : به آینده امیدوارم و به فضل پروردگار و همت مردم یک بار دیگر کمیسیونی بسیار مهم و تاثیرگذار همانند کمیسیون انرژی به مدد کهگیلویه بزرگ خواهد آمد، ان شاءالله.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 16 June 2023

حضور در کنار مردم را وظیفه خود می دانم / در دور قبل با برنامه در مجلس حاضر شدم / کمیسیونی مهم به مدد کهگیلویه بزرگ خواهد آمد

این روزها با اجرایی شدن مقدمات انتخابات مجلس شورای اسلامی و پایان مهلت برای استعفای مدیران داوطلب نمایندگی، عملا اولین مرحله شفافیت حضور افراد برای انتخابات کلید خورده است . در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده ، در حالی که حضور نماینده فعلی این حوزه انتخابیه در انتخابات دوره بعد مشخص نیست اما خبرهای جسته و گریخته ای از فعالیت برخی چهره های سیاسی به گوش می رسد 

آن چه که در ادامه آمده است، گفتگوی صمیمانه وصریح سایت خبری  ، تحلیلی تابناک کهگیلویه و بویراحمد با مهندس عدل هاشمی پور نماینده سابق حوزه انتخابیه کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی است که منتشر می شود. 

آقای هاشمی ضمن خدا قوت به شما، بدون هیچ مقدمه‌ای سوالاتی که ذهن مردم کهگیلویه را مشغول کرده است مطرح میکنم، انتظار دارم جناب مهندس هاشمی پور در کمال صراحت و صداقت پاسخگو باشید. 

 آیا نسبت به حضور و یا عدم حضور در انتخابات آتی مجلس (۱۴۰۲) به جمع بندی و تصمیم نهایی رسیده اید؟
با سلام و احترام خدمت شما، مخاطبین محترم این پایگاه خبری، مردم شریف شهرستان‌های ۴ گانه و تشکر صمیمانه از تماس‌های مکرر و ابراز لطف و محبت آنان در خصوص حضورم در انتخابات و سپاس ویژه از دغدغه‌ای که نسبت به امر توسعه دارند با در نظر گرفتن شرایط نامناسبی که بر این حوزه‌ی انتخابیه حکمفرماست به این تصمیم رسیده ام که مجددا خود را در معرض انتخاب مردم شریف و همیشه در صحنه قرار دهم اگر خداوند عمر و سلامتی عنایت فرمایند قطعا بعنوان کاندیدا درانتخابات شرکت میکنم و این مهم را با توجه به جمیع جهات برای خود یک وظیفه میهنی و تکلیف شرعی میدانم و در فرصت قانونی با توکل بر خدا نسبت به انجام آن اقدام خواهم نمود. ان شاءالله.
البته باید توجه اکید داشته باشیم که شتابزدگی و تبلیغات زودرس انتخاباتی برای مردم و مسئولان فعلی درست نیست و از هرگونه دردسر برای مردم در این شرایط نامناسب اقتصادی پرهیز نماییم
 شما یک دوره چهار ساله نماینده مردم کهگیلویه بزرگ بودید، آیا عملکرد خود را در این سمت قابل دفاع میدانید؟
من با برنامه و هدفمند در انتخابات سال ۱۳۹۴ شرکت کردم. ازهمان ابتدا وبه صراحت اعلام کردم درگیری‌های سیاسی خیری برای مردم مظلوم کهگیلویه ندارد و شدیدا از درگیرشدن در بازی سیاست که چیزی جز هدردادن وقت مردم و انرژی خودم در پی نداشت، اجنتاب کردم و اکنون که با آن فکر می‌کنم نیز خرسندم.
درست است از این بابت لطمات شدیدی متحمل شدم، اما پشیمان نیستم، زیرا رعایت اصل تفکیک قوا که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست مایه مباهات است، اما با تعامل قوای سه گانه با هم در جهت پیشبرد امور که همان مشورت دهی صحیح و اصولی است اعتقاد دارم و پایبندم.
این را هم اضافه کنم که در شرایط امروز مملکت این توانمندی و کارآمدی در سایه ارتباطات چند ده ساله را دارم که زمینه رشد فرزندان نخبه و شایسته‌ی کهگیلویه را در عرصه توسعه انسانی و مدیریت کلان مملکت فراهم نمایم.
جای بسی خوشحالی و امیدواری است که مردم شریف اذعان دارند کهگیلویه بزرگ با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود چاره‌ای جز توسعه همه جانبه و پایدار، رشد اقتصادی و ایجاد ثروت ندارد تا به رفاه و آبادانی برسد
ناگفته نماند سایر شاخص‌های توسعه نباید مغفول بماند، اما معتقدم ابتدا باید زیر ساخت‌های اولیه و اساسی شکل بگیرند تا دیگر شاخص‌ها از جمله توسعه اجتماعی و مدنی به دنبال آن محقق شوند.
یکی از معضلات و مشکلات اساسی مردم منطقه این است که جز حقوق کارکنان دولت و مبلغ ناچیز یارانه‌ها و اندک موارد محدود، چرخش مالی چندانی در اقتصاد و بازار‌های کهگیلویه بزرگ انجام نمی‌گیرد لذا برای ایجاد توسعه پایدار ناگزیر به ایجاد بستر لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار هستیم که این مهم جرء برنامه‌های اولویت دار بنده بود و هست.
مردم شریف به ویژه جوانان و تحصیل کردگان استحضار دارند اجرای عملی این اولویت‌ها که البته آن‌ها را در قالب برنامه‌ای منسجم و سیستمی ارائه خواهم داد راهی ندارند جز تکمیل و ایجاد جاده‌های ارتباطی مناسب، آب و انرژی پایدار، جذب سرمایه گذار و ایجاد امنیت سرمایه گذاری که جزو شاخصه‌های اصلی توسعه اند و همچنین برنامه ریزی اصولی در جهت بوم گردی، توسعه گردشگری و رفاه شهری و روستایی
شما در انتخابات سال ۱۳۹۸ بازنده بودید چه چیزی تغییر کرده که احساس می‌کنید این بار میتوانید نظر موافق مردم را جلب کنید؟
در ابتدا باید بگویم که تحقیقات و آسیب شناسی که بصورت دقیق از موافقین، مخالفین و دلسوزان منطقه صورت گرفته، دغدغه‌ها و انتظارات مردم شناسایی، تا حدود زیادی مرتفع و در دستور کار قرار دارند که البته مهمترین انگیزه من برای شرکت در انتخابات به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمامی است که بر زمین مانده و بعضاً به امان خدا رها شده اند به ویژه در حوزه آب شرب و کشاورزی، صنعتی و عمرانی
از طرفی معتقدم همه ما باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا نماینده برای خدمت به کهگیلویه است و یا کهگیلویه مصدری برای در قدرت ماندن؟ که خوشبختانه روزنه‌های امید و خوشبختی برای مردم و در نگاه مردم آشکار است.
یکی دیگر از مواردی که برای توسعه و آبادانی این دیار لازم است قدرت نفوذ در مجلس برای جلب اعتبارات ملی و فرا بودجه‌ی استانی است که در اولین حضورم درمجلس به سمت نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شدم که از قِبَل آن اعتبارات و پروژه‌های زیادی مخصوصا در حوزه نیرو و انرژی در کهگیلویه بزرگ آغاز و به سرانجام رسید که ادامه آن به هر دلیل مطابق انتظار مردم پیش نرفت.
اگرچه خود مردم به واقعیات اشراف کامل دارند. اما طرح و پروژه‌های ملی که بعضا می‌توانست در برون رفت از محرومیت نقش اساسی ایفا نمایند را در مراحل بعدی و وقت مقتضی با مردم شریف در میان خواهم گذاشت و قضاوت را به خودشان می‌سپارم.
حرف پایانی و ناگفته‌ای که با مردم دارید را بیان نمایید
مردم شریف مستحضرند که در طول این سه سال واندی همواره در کنار مردم بوده ام و وظیفه خود دانسته و می‌دانم و تااین لحظه در هر جا و مکان و در هر منصب و مقامی که بوده ام در خدمت رسانی و خدمتگزاری به آنان بخصوص در بحث اشتغال انجام وظیفه نموده و بر نوکری مردم افتخار می‌کنم.
لازم به ذکر است هرآنچه در مناصب مختلف انجام داده ام خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و بنده افتخار پیگیری و انجام داشته ام، حق مردم را بیش از این می‌دانم و هیچ منتی هم متصور نیست.
به آینده امیدوارم و به فضل پروردگار و همت مردم یک بار دیگر کمیسیونی بسیار مهم و تاثیرگذار همانند کمیسیون انرژی به مدد کهگیلویه بزرگ خواهد آمد، ان شاءالله.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
شهرام مومن نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ان شاالله با حضور سردار هاشمی پور و حمایت مردم فهیم کهگیلویه بزرگ شاهد فعالیت مجدد پروژه های بزرگ و عام المنفعه خواهیم بود.
سد آبریز
سیکل ترکیبی
باند اضطراری
گاز رسانی
و....
سعید بهزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
کهگیلویه بعد سردار یتیم شد، عده ای آمدن با وعده آوردن عزت که عزت گرفتن بیشتر 3 سال از عمر نمایندگی ایشان می‌گذرد و یک نکته مثبت در کارنامه ندارن عده ای هم که آزمون پس دادن هم وسوسه آمدن به عرصه انتخابات شدن، چقد خوب میشد اگر در خلوت تنهایی با خدا و وجدان خود فکر تمام دوران حضور خود را با یک دوره حضور سردار مقایسه می کردن و دست از سر این سرزمین یتیم بدبخت برمی داشتن و از این بدبخت ترش نکنن

به امید کهگیلویه‌ای زیبا تر با سردار هاشمی
م.
|
Germany
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سردار هاشمی پور عزیز
مرد میدان نبرد عمرانی و امور زیربنایی کشور
افسانه خرمی
|
France
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سردار سازندگی، فرشته نجات و محرومیت زدایی کهگیلویه بزرگ
ایمان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
بدون سردار مردم کهگیلویه و شهرستان دیگه ریسک نخواهد کردو ۴ سال عمر خود را ب دست نا اهلان نخواهد گذاتشت.درود بر سردار
طیبه چترروز
|
Singapore
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
درود بر سردار سازندگی
به حمایت از حقوق زنان سبد به دست که ساعت 4صبح از دهدشت عازم بهبهان می شوند برای گوجه چینی برمی خیزیم...
به حمایت از زنان و محرومیت دیشموک که به علت فقر و نبود امکانات آمار خودکشی در این بخش بالا گرفته برمی خیزیم....
خوش آمدی سردار سازندگی
نیکنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سردار عزیز
حضورت را در صحنه انتخابات بر دیده منت میگذاریم
و با یاری سردار بزرگ کهگیلویه آباد خواهد شد

انشااله
سیدمصطفی
|
Italy
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
انشاء‌الله و به لطف امــــیر کبیر کهگیلویه شاهد رونق بیش از پیش اشتغال خواهیم بود، امیر کبیر آمدی درودت باد
سید علیرضا کشاورز
|
United States of America
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
هاشمی صدای محرومان
علی
|
Macao
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
تنها راه نجات کهگیلویه فقط عدل هاشمی پور هست تمام
حجت
|
Macao
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
تنها کسی که میتونه لنده را از بن بست خارج کنه عدل هاشمی پور هست
محمد021
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
منتظر حضور با قدرتتیم حاجی.بازهم کهگیلویه به کمایی چهار ساله رفته.بازهم باید آوار برداری کنی و دوباره بسازی.بازهم کهگیلویه تشنه پروژه های بزرگ و عام و المنفعه است نه کار در استانهای همجوار با حقوق اداره کاری و منت و غیر بومی و...
پتروشیمی،سیکل ترکیبی،اورژانس هوایی،سد،فسفات،جاده ها و تونل ها،گازرسانی و...
ما جوانان هم کنارت خواهیم بود...
ح هدایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
سردار سازندگی، بی شک منجی کهگیلویه بزرگ هستید امیدوارم که با انتخاب صحیح مردم فهیم کهگیلویه شاهد پیشرفت منطقه باشیم.
محسن
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
امیر کبیر بزرگ کهگیلویه تو رو میخواند،ناجی محرومان
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
چرام سردار بزرگ را به انتظار نشسته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
میشه بفرماید کجا کنار مردم فقیر و بیچاره بودید؟؟!اگه هم واسه کسی چه تو حوزیه اشتغال یا اداری کاری انجام دادیم از افراد نزدیک خود وزی نفوذ خود بوده. وگرنه شما و هیچ نماینده دیگه واسه شهرستان به غارت رفته کهگیلویه کوچکترین کاری نکردید فقط وفقط دنبال قدرت سیاسی خود و منافع خود و نزدیکان خود بودید . واقعیت اینه آقای هاشمی
از چرام
|
Germany
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
عرض ادب واحترام ..لازم می‌دانم مواردی رو عرض کنم اولا اینکه اومدن بزرگواری بنفع موحد هست تا اینکه بضررش باشه دوم اینکه اگه بزرگواری دنبال قدرت نیست همون ۸سال که خودش بارها اعلام کرد دیگه نمیاد اومدنش بضررش هست چون مردم اون رو یه دروغگو قلمداد میکنن ومحبوبیتی هم بین مردم ندارن و اگه واقعا قصدش شکست موحد هست درانتخابات مستقیما از حاج هاشمی حمایت کنند سوم اینکه این چهارشهرستان الان نیاز به زیرساخت ها وکارهای اجرایی دارن که کار حاج هاشمی هست وبزرگواری وموحد دوتاروحانی هستن برن سراغ شغل اصلی خودشون که تبلیغ دین وامربه معروف ونهی از منکر هست و کار رو به کاردان امیرکبیر بسپارن چهارم اینکه آین سیاست اونقدر کثیف وبیرحم هست که برادر به برادر رحم نمی‌کند بزرگواری وموحد مال ۴۰سال پیش هستن که با هم برای مجلس ثبت نام ورقابت کردند والان می‌بینیم که هیچ زیرساخت وکاراجرایی در طول نمایندگی هاشون در این چهارشهرستان انجام نشده اما دردوره چهارسال حاج هاشمی کارهای بزرگ وعام المنفعه ای شروع شدن وبعضا به بهره برداری هم رسیدن که این پیرمرد موحد نزاشت و باز هم ورود پیدا کرد وکارها درجا موندن .. اگه واقعا موحد وبزرگواری دلسوزان واقعی این چهارشهرستان هستن بسم اله ورود نکنن اما اگه اومدن برای قدرت می‌آیند ومردم ذره ای براشون مهم نیست والسلام
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
بزگواری به لطف رفتن موحد مجلس رابه چشم دید
عزیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
فقط بزرگواری بهتر از همه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار