کد خبر: ۱۱۱۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 14 June 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

در دنیای کنونی علم آموزی بسیار ارزشمند است با سواد شدن حایز اهمیت بوده تا جایی که خانواده ها از بدو تولد فرزندشان برای تحصیل و علم آموز او برنامه ریزی میکنند و سطح سواد و علم و دانش بالا میبرند حضور نوفق در عرصه علم و دانش به عنوان یک اصل در همه دره های سنی مطرح میشود اما آیا فقط باید به تحصیل و فرا گرفتن علم و دانش توجه شود؟ آیا فقط نیاز به با سواد بودن است؟
شرایط اشتغال و اقتصادی بازار کار در این میان مفقود شده است.

مهارت آموزی یک اصل مهم در رونق کسب و کار است که باید بیشار از گذشته به آن پرادخته شود جامعه ی تحصیل کرده های کشور نباید فاقد مهارت، هنر و توانایی های دیگر باشند مدرک گرایی باید کاهش پیدا کند چه بساکسانی هستند در رده های بالای علمی و دانشگاهی قرار دارند اما فاقد مهارت هستند.

در دنیای کسب و کار و اشتغال زایی داشتن مهارت های فنی بسیار ثمر بخش است که نمی توان از کنار آن به‌آسانی عبور کرد. استقرار کارگاه‌های مهارت آموزی در محل خوابگاه‌ها و مجتمع‌های اسکان دانشجویی تحت عنوان سرای مهارت آموزی از برنامه های اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان برای تسهیل این است.

مهارت آموزی سربازان وظیفه در چند سال اخیر بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه تلاش شد تا با مهارت آموزی به سربازان شرایط را برای اشتغال و فعالیت سربازان در بازار کار فراهم شود. تا پس از پایان خدمت مقدس سربازی زمينه اشتغال و کسب و کار خود را فراهم کنند.

تامین تجهیزات متناسب با مشاغل مورد نیاز در خوزستان و امکانات نرم افزاری برای مهارت آموزی سربازان بسیار مورد اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد تا روش های جدید مهارت آموزی به همه ارائه داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار