مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه مردم باید برای مستندسازی اراضی خود اقدام کنند گفت: 80 درصد اراضی روستایی یزد سنددار شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 14 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد مهدی اقبال صبح امروز در نشست خبری که به منظور جشنواره عدلیه و رسانه برگزار شد با تاکید به اینکه مالکیت‌ها و خرید املاک باید به صورت سند رسمی باشد اظهار کرد:۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی اختلافات ملکی می‌باشد و دلیل آن هم این است که املاک باید هویت‌سازی با سندرسمی باشد و وکالت سند محسوب نمی‌شود.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: مساحت کل اراضی استان ۷ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۰۰ هکتار است که تمامی اراضی در بانک کاداستر جانمایی تثبیت و منجر به صدور مالکیت می‌باشد.
اقبال با اشاره به اینکه اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه مستندسازی اراضی استان یزد انجام گرفته گفت: نزدیک به ۸۰ درصد اراضی روستایی استان یزد مستند‌سازی شده است.
مهدی اقبال با بیان اینکه در استان یزد برخی از اسناد برای اولین بار در کشور صادر شده است ادامه داد: صدور نخستین سند قنات کشور و صدور نخستین سند پارک کشور و رودخانه و همچنین حسینیه بزرگ تفت در استان رخ داده است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: ۶۲ درصد املاک اراضی کشاورزی مستند‌سازی شده و ۳۸ درصد آن باقی مانده است.
اقبال با اشاره به اینکه مردم دارالعباده یزد به موضوع وقف اهمیت می‌دهند و مسولان هم باید همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند گفت: ۲۴ هزار ملک موقوفه در استان یزد مستندسازی نشده و تنها ۵۰۰ ملک موقوفه دارای سند رسمی ست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۵۰ برگ سند موقوفات صادر شده است گفت: صدور ۱۱۰ برگ سند قنوات و صدور ۱۱۰ برگ سند آموزش و پرورش و همچنین صدور اسناد میراث فرهنگی از جمله اقدامات موقوفات می‌باشد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه زمین خواری در اراضی ملی مورد توجه قرار گیرد گفت:املاک دولتی به نام مسکن و شهرسازی یکی از مواردی است که اقدامی برای اخذ سند نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار