رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام گفت : اولویت تحصیل دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی است، هرچند در مقطع کارشناسی نیز تعداد قابل قبولی دانشجو می پذیرد و هدف از این امر این است که افراد هرچه سریع تر و با کمترین زمان ممکن و بیشترین توان مهارتی دانش آموخته شده و وارد بازار کار شوند.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 13 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نظری اظهار داشت: دانشکده فنی و حرفه ای تا سال ۱۳۹۰ با عنوان آموزشکده های فنی و حرفه ای تحت نظر مدارس عالی فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کرد که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این آموزشکده ها که تعداد آنها در سراسر کشور بالغ بر ۱۵۰ مورد بود و الان بالغ بر ۱۸۰ مورد هست از این وزارتخانه منفک و تحت عنوان دانشگاه فنی و حرفه ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل و فعالیت خود را ادامه دادند.

وی افزود: رسالت اصلی این دانشگاه پرورش و تربیت نیروی کاربلد، آچار بدست و تکنیسین برای جامعه است و ورودی آن نیز فارغ التحصیلان هنرستان ها محسوب می شوند که ادامه تحصیل خود را در این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون سراسری می گذرانند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام یادآور شد: اولویت تحصیل دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی است، هرچند در مقطع کارشناسی نیز تعداد قابل قبولی دانشجو می پذیرد و هدف از این امر این است که افراد هرچه سریع تر و با کمترین زمان ممکن و بیشترین توان مهارتی دانش آموخته شده و وارد بازار کار شوند.

نظری تاکید کرد: دانشکده فنی و حرفه ای ایلام هم اکنون دارای ۱۱ عضو هیات علمی با حدود یک هزار و ۴۰۰ دانشجو است که در قالب ۲ آموزشکده پسران و دختران فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تعداد دانشجویان پسر این دانشگاه حدود ۷۰۰ نفر و به همین تعداد نیز دانشجوی دختر در حال تحصیل هستند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام گفت: رشته های برق، رایانه، عمران، معماری، پالایش گاز، مکانیک خودرو و حسابداری در بخش پسران و رشته های فتوگرافیک، رایانه، طراحی و دوخت، صنایع شیمیایی، حسابداری و معماری نیز در قسمت دختران این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار