کد خبر: ۱۱۰۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ 03 June 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: 40 تن بذر اصلاح شده سویا بهاره در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

 سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای توسعه کشت دانه های روغنی 40 هزار و 500 کیلوگرم بذر اصلاح شده سویای بهاره توسط کارگزاری‌های تعیین شده در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان ساری توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: بذر اصلاح شده توزیعی شامل 9 هزار و 990 کیلوگرم ارقام ساری، سه هزار و 960 کیلوگرم تپور، هفت هزار و 980 کیلوگرم کاسپین، 13 هزار و 620 کیلوگرم کتول و چهار هزار و 950 کیلوگرم بذر آرین است.

 

این مسئول با اشاره به وقوع خشکسالی‎ و ‌کاهش بارندگی، از کشاورزان خواست به کشت سویا که ‌کشت حفاظتی محسوب می‎شود، اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: سویا یکی از تناوب‌های بسیار مناسب با گندم است چراکه ریشه این گیاه ازت را به خاک اضافه می‌کند هم‌چنین بقایای آن باعث حاصلخیزی آن می‌شود.

 

علوی گفت: توزیع بذر سویا با توجه به کاهش بارندگی و بروز خشکسالی در سال زراعی جدید با هدف کاهش کشت محصولات تابستانه پُرآب طلب و حمایت از تولید کنندگان و افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی انجام شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار