معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان:
معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: باید ظرفیت بحث داوری در شرکت های دانش بنیان فراهم شود
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 25 May 2023

به گزازش تابناک خراسان رضوی، حسینعلی اخلاقی امیری در نخستین رویداد ملی انتقال تجربه داوری حقوقی " دادوری" که در کارخانه نوآوری مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با راه اندازی پارک های علم و فناوری در کشور اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.
وی افزود: ما هم اکنون شاهد رشد و بالندگی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان هستیم به طوری که خوشبختانه تاکنون بیش از 1000 شرکت از خدمات پارک بهره مند شده و در حال حاضر 450 نیز فعالیت دارند.
معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: در کنار این همه پیشرفت چشم‌گیر در سال های اخیر ما متاسفانه در زمینه فراهم کردن برخی از زیر ساخت ها نتوانستیم خوب عمل کنیم که یکی از آن‌ها بحث‌ حمایت‌ها از شرکت‌ها در زمینه مسائل حقوقی است.
اخلاقی امیری گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که در کنار رشد میزان تعداد شرکت ها نتوانسته ایم زیر ساخت های حقوقی لازم را فراهم آوریم که همین مهم موجب شده متاسفانه بسیاری از شرکت های دانش بنیان ما در طول سال وقت و فکرشان صرف موارد حقوقی و قضایی شده و با این قبیل موضوعات دست و پنجه نرم کنند که یکی از این نمونه ها در خصوص مباحث مالکیت فکری و قراردادهای داخلی و بین المللی است.
وی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که ان شاءالله شعب و مراکز قضایی دانش بنیان را در کشور و به ویژه در پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی کنیم.
معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: برگزاری رویدادهای این چنینی که تلفیقی از عام و تجربه است را به فال نیک می گیرم چرا که در کنار روش های کلاسیک قضایی می تواند بسیار کارگشا باشد.
اخلاقی امیری بیان کرد: باید ظرفیت بحث داوری در حوزه شرکت های دانش بنیان را فراهم کرد و در کنار این مهم از ظرفیت قانون جهش دانش بنیان به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد.
وی در خاتمه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که دفتر حقوقی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان ایجاد کنیم که به همین دلیل دست خویش را به سمت حقوقدانان دراز کرده تا بتوانیم از ظرفیت عظیم آن ها بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار