رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از اجرای بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقات کشاورزی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ 17 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،غلامرضا گودرزی با بیان اینکه این مرکز دارای هشت آزمایشگاه و ایستگاه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف است افزود: این مرکز براساس وظایفی که به آن محول شده در زمینه تحقیقات در تمامی حوزه‌ها، انجام کار‌های تحقیقاتی و انتقال علم را برعهده دارد.
وی یادآورشد: در این راستا سالانه بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا می‌شود که این طرح‌ها در زمینه زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، فنی مهندسی، گیاه پزشکی، علوم دامی، اقتصادی، اجتماعی و آب و خاک است.
او گفت: سال گذشته ۱۲۷ طرح تحقیقاتی در استان اجرا شد که از این تعداد ۴۰ طرح آن به اتمام رسید و نتایج آن به نوعی در قالب دوره‌های آموزش بهره برداران و انتقال یافته به کشاورزان ارائه شد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزایش عملکرد در واحد سطح، حداکثر بهره‌وری از نهاده‌ها، کاهش مخارج، افزایش بهره‌وری، سازگاری و مقاومت به خشکی را از جمله نتایج این طرح‌های تحقیقاتی عنوان کرد.
گودرزی افزود: مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان دارای هشت آزمایشگاه و ایستگاه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف است که بستر مناسبی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی می‌باشد.
آزمایشگاه آب و خاک در اراک، ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در علی آباد اراک، ایستگاه تحقیقاتی انار ساوه، ایستگاه تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین، ایستگاه تحقیقات منابع طبیعی در خُسبیجان، علوم دامی فدک، ایستگاه تحقیقاتی آبخوان داری خشکرود زرندیه و ازمایشگاه ثبت و گواهی بذر ایستگاه‌های هستند که کار‌های تحقیقاتی در آن‌ها در انجام است.
اکنون ۳۵ محقق در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار