معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین از آغاز برداشت گندم از سطح حدود ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 16 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حجت خدرویسی» افزود: پیش بینی می شود امسال از سطح هفت هزار و ۳۶۵ هکتار اراضی آبی و ۲ هزار و ۴۱۰ هکتار دیم در مجموع بیش از ۱۵ هزار تُن محصول گندم برداشت شود که با توجه به بارش های بسیار مناسب پیش بینی می شود شاهد افزایش تولید محصول در سطح مزارع گندم باشیم.

وی اظهار کرد: گندم مازاد کشاورزان را سیلوی طلای زرد و ۲ مرکز خرید اداره تعاون روستایی خریداری می کنند که قیمت هر کیلوگرم گندم نیز ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: برای تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها و ادوات کشاورزی هماهنگی های لازم صورت گرفته و در طول زمان عملیات برداشت، کارشناسان کشاورزی به طور مستمر بر کار برداشت و خرید محصول کشاورزان نظارت می‌کنند.
خدرویسی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما نیز آموزش های لازم به کشاورزان ارائه شده تا از آتش زدن کاه و پسماند مزارع کشاورزی خودداری کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار