مسئول اجرایی اداره حفاظت محیط زیست کازرون از دستگیری شکارچی یک گراز و یک تشی در منطقه کوه سرخ این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 15 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد امین بیرامی مسئول اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری شکارچی یک گراز و یک تشی در منطقه کوه سرخ این شهرستان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون ضمن دستگیری شکارچی متخلف در این منطقه گونه‌های حیات وحش شکار شده را نیز ضبط کردند.

محمد امین بیرامی با بیان اینکه گراز و تشی از گونه‌های حفاظت شده در منطقه کوه سرخ هستند، ادامه داد: باور‌هایی غلط در بین برخی از ساکنان جوامع محلی درباره مصرف گوشت گراز و تشی وجود دارد، درد‌هایی که به خیال برخی‌ها بر اثر باور‌های خرافی با مصرف دارو درمان نمی‌شوند و تنها با روی آوردن به شکار و مصرف گوشت برخی حیوانات وحشی از جمله تشی، چوله و گراز قابل درمان هستند، آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه کارشناسان مختلف نسبت به مصرف گوشت شکار و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جنون گاوی، طاعون و دیگر بیماری‌ها هشدار می‌دهند، ادامه داد: بسیاری از افراد بدون توجه به این هشدار‌ها به شکار حیات وحش مبادرت می‌ورزند.

شکار گراز و تشی در کازرون

بیرامی تصریح کرد: مافیای شکار با دامن‌زدن به خرافات، بازار گوشت شکار را داغ نگه داشته‌اند، چون کم نیستند افرادی که دچار خرافات بوده و تصور می‌کنند گوشت شکار علاج بسیاری از دردهایشان است.

قله کوه سرخ با ارتفاع تقریبی یک هزار و ۵۲۲ متر از سطح دریا و از سلسله جبال زاگرس، در نزدیکی روستای بوشیگان از توابع شهرستان کازرون واقع شده است.
کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار